alfa75henkie

dimlichten doen het niet meer?

zo jan 15, 2006 12:54

Hallo, ben sinds kort bezitter van een 75 3.0 v6 uit 1989 kleur zwart. De eerste dagen ging alles goed totdat het lampje van de linkervoorportier ging branden. Automatisch gaat dan ook de binnenverlichting aan (lekker irritant). Daarna deden de
dimlichten het niet meer. Andere linker schakelaar erop gezet, hielp niet. Slot van linkerportier schoongemaakt en nu doet die het beter (af en toe). Laatst drukte ik op de claxon en ging de binnenverlichting aan en het lampje van de linkervoorportier ging weer knipperen. Weet niet wat dit met elkaar te maken heeft.
Enig idee waar ik dit moet zoeken? misschien slechte massapunten?
Groeten alfa 75 henkie.

lex thissen

RE: dimlichten doen het niet meer?

zo jan 15, 2006 13:28

Hoi..

Ja waar te beginnen :lol:
Het kan van alles zijn maar dan zit ik hier nog wel ff dus.........., een duwtje in de richting dan maar......
1) ff massapunt accu :arrow: carros checken.
2) links langs de stuurcolom zit een multi massapunt voor allerlei dash zaken, ff zuiver maken.

We horen het wel.......

Lex.

alfa75henkie

zo jan 15, 2006 18:56

Hoi, Lex
bedankt voor je bericht, heb vanmiddag achter de zekeringkast gekeken en heb daar 1 buiszekering (glas) kapot gezien, deze moet ik dus nog even vervangen. weet niet waar die voor is maar vervang m toch maar.
Massablok links bij stuurkolom, is dat onder de motorkap want binnen zie ik niets. Ik zag ook relais E er niet in zitten, is voor
achtermistlamp. die doet het idd niet, maar als ik er een relais inzet merk ik alleen dat de brandstofpomp nog 5 seconden blijft doordraaien nadat ik het contact uitzet. En aan de achterkant van het relais zit 1 schuifje waar geeneens een stekker op aangesloten zit? Schiet mij maar lek, volgende week met een kennis de hele boel maar eens doormeten, ben zelf niet echt handig met electronica.
Alfa 75 henkie :? :?

lex thissen

zo jan 15, 2006 19:44

Hoi,

Dus je hebt een Glas zekering gevonden? Ik neem aan dat deze " tussen" een kabel zit? lijkt mij NIET standaard, Dus kijk maar uit, beter beide kanten ff meten of er niets aan massa ligt (kortsluiting).

Dat centrale massa punt zit binnen.....als je langs je koppelings pedaal omhoog gaat, voorbij aan waar het tapijt ophoudt, een verdeel punt met allemaal enkele stekkers ( ik denk dat ze allemaal bezet zouden moeten zijn )

Succes Lex.

Terug naar “Algemene Technische vragen”