Fastfrankie
Newbie
Newbie

potentio meter

zo jan 22, 2006 22:24

Hoi, mijn onlangs gekochte 75 turbo voelde niet snel aan (heb in 1989 ook een 1986 turbo gereden) zeker omdat hij ook door Squadra tuning gechipt is.
Dus ik de potentio meter anders afgesteld en nu heb ik teveel turbo druk 1.4 bar tot 1,5 bar!!!! als ik hem terug zet dan veranderd er niets, mijn vraag, is de potentio meter kapot? het detonatie lampje gaat niet aan alleen als ik de stekker van de potentie meter loskoppel.
Weet iemand hoeveel turbo druk een door squadra gechipte turbo geeft ongeveer?

Alvast bedankt groet, Frank.

Andretti Molletti

RE: potentio meter

zo jan 22, 2006 23:43

Volgens mij is 1.2 bar zo'n beetje de limite voor een mechanisch onveranderde motor... (ervaring ;) )

Daarnaast kun je de potmeter gewoon doormeten op slecht contact.
Ik heb er evt nog wel eentje liggen....

Fastfrankie
Newbie
Newbie

Re: RE: potentio meter

zo jan 22, 2006 23:48

bedankt!!! hoe meet je hem door? ohm? en hoe stel je hem af? heb gekeken in het werkplaats handboek maar niets gevonden behalve 0.860\Volt op de groene en zwarte draad?heb je een nieuwe potmeter liggen of een tweede handse? wat kost ie?
Groet Frank.
Volgens mij is 1.2 bar zo'n beetje de limite voor een mechanisch onveranderde motor... (ervaring ;) )

Daarnaast kun je de potmeter gewoon doormeten op slecht contact.
Ik heb er evt nog wel eentje liggen....

Andretti Molletti

RE: potentio meter

ma jan 23, 2006 11:50

Juist!!!

0,86 Volt

Dat vergeet ik steeds ;)
dat staat op de groene en zwarte draad als je geen gasgeeft. zoniet dan oplossen en verdraaien totdat i dat geeft.

Ik heb een gebruikte liggen als het moet...Ik kan wel eens informeren naar nwe...

Terug naar “Algemene Technische vragen”