Idd, er is al veel over geschreven zei ik ook al...
-krukas hoeft niet altijd geboord, bij latere blokken kan je er zo een lager intikken, ik denk dat dat te maken heeft met de 164. Het zal toen wel handig geweest zijn dat Alfa met 1 type krukas toekon voor de TS motoren. Blijkbaar zijn ze dat pas ergens in '90 in gaan zien. Wie weet hier meer over ?
-vliegwiel klopt, kan je de koppeling niet hergebruiken ?
-spruitstuk is duur (bovengenoemde overigens ook)
-idd, carter en oliepomp van een 105, minder zeldzaam, want 1300 en 1600 volstaan ook ! Het carter moet op het hoekje links- en rechtsvoor aangepast worden, anders mis je een tapeind, en dat is een recept voor lekkage..
-je hebt een probleem met je rpm teller. Die is mechanisch op een 105 blok, niet op 116 spul. Ik ben persoonlijk tegen het monteren van een timingdeksel van het ene bloki\ op het andere. De speling op het reduceer tandwiel van de distributie is in de fabriek gesteld. Dat doe je niet zelf. Misschien dat je met vul-/pasringen hier aan kan beunen..
@ @@, reed U toevallig op de A200 vanmiddag ??