MightyMarcel

Kofferbakpaneel

wo jan 25, 2006 18:04

Zoals sommigen weten, had ik een probleem met de kofferbakopenmaakhendel (euhm, die dus) van mn 33. Nou is dat probleem redelijk goed opgelost, maar een goede permanente oplossing is het denk ik niet.

nou wil ik graag een nieuwe kabel dr in leggen, dan gaat t wat langer mee allemaal. (de oude kabel lijkt me nogal bejaard).

dus, ik ff kijken hoe ik bij t slot van de koffer kan. Dus, dan moet het paneel aan de binnenkant van de koffer los (denk ik ?). Maaaarrrr.... het zit vast met een aantal ronde zwarte rubberen 'dopjes', die door het paneel in de carroserie steken (denk ik). In de 'dopjes' zit een vierkante uitsparing.

en ik krijg die dingen met geen mogelijkheid los.... :x

nou dacht ik, er zijn vast meer eigenaren van een 33 die daar ooit tegenaangelopen zijn, en die zijn met een beetje mazzel hier ook te vinden :)

164 Q4

RE: Kofferbakpaneel

wo jan 25, 2006 18:11

Voor die dopjes heb ik een speciale sleutel, daarmee draai je er ze zo uit zonder ze te beschadigen. Maar wat voor probleem heb je dan? Het is me opgevallen dat een 33 vaak last heeft dat de kofferklep lastig open wil en dat je eigenlijk (als het heel erg is) wel een 2e persoon nodig bent om de klep omhoog te doen als je aan die hendel trekt. Als je ook dat probleem hebt dan kun je het slot verder met rust laten, dat zit 'm in die vierkante rubber blokjes aan de zijkant. Even wat vulmateriaal eronder en het probleem is ook weg.

Tim_33

wo jan 25, 2006 18:25

Die vierkante dingetjes zijn echt een ramp. Misschien kun je met je doppenset uit de voeten. Volgens mij, past er precies een kleine maat verlengstuk in (dus voor je kleine dopjes zegmaar). En dan moet je ze iet draaien en proberen eruit te wippen met een schroevendraaier eronder ofzo?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2006 18:30

Heb je echt niets beters te doen of zo???? :roll:
Als jij die kabeleinde goed hebt gemaakt is daar niets mis mee, al is die kabel 100 jaar! :P
Misschien moet je een beetje olie in het slot spuiten, zodat dit makkelijk loskomt en er dus minder kracht op de kabel komt. :idea:
Die dopjes op het achterpanneel kun je loskrijgen door de bekken van een nijptang m.b.v. een schroevendraaiertje onder de kop van het dopje te krijgen. Vervolgens heel licht aanknijpen en een kwartslag linksom draaien, dan floept ie er zo uit. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

MightyMarcel

wo jan 25, 2006 18:59

ik vraag toch gewoon hoe die dopjes los moeten. lijkt me gewoon het verstandigste.

maar goed, ik zal t 's met het dopsleutelverlengstukje proberen.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2006 19:04

Is niet rot bedoeld hoor, maar nieuw is niet altijd beter. :wink:

goed is gewoon goed, ja toch? :P
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

_Pieter_
Guru
Guru

wo jan 25, 2006 19:09

Ik heb die dopjes er gewoon met een waterpomptang en een beetje beleid uit getrokken. Eerst met een schroeverdraaier zodat je ze kan pakken.
Door te draaien en zachtjes trekken tegelijk krijg je ze er onbeschadigd uit.

Succes!

Terug naar “Algemene Technische vragen”