Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 75 Vraagje

wo feb 15, 2006 11:28

Waarom zou er een weerstand tussen moeten? mn lampje is uit op de alfa control...Ik wil toch een nieuwe olieniveausensor hebben!!
Maar die oliedruk sensor hoe haal je die los van het blok??Daar had ik nog geen antwoord op..
Die zit geschroefd, en zoals gezegd, hopelijk kun je er beter bij dan bij een TS, anders zijn die paar gangen schroefdraad nog best even werk... O ja, om je metertje te controleren: leg het draadje van de sensor eens direct aan de massa, volgens mij slaat het oliedrukmetertje dan uit naar 8 bar.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: 75 Vraagje

wo feb 15, 2006 13:49

Waarom zou er een weerstand tussen moeten? mn lampje is uit op de alfa control...Ik wil toch een nieuwe olieniveausensor hebben!!
Maar die oliedruk sensor hoe haal je die los van het blok??Daar had ik nog geen antwoord op..
Dat je lampje het nu niet doet op je ARC betekent dat het geen enkel nut heeft een nieuwe sensor te plaatsen, want doorgelusd zou er een lichtje moeten gaan branden, en dat doet ie niet, dus zit het probleem elders (ARC, bedrading).

De druksensor zou ik eerst even doormeten voordat je hem loshaalt, of leg het draadje dat eruit komt even tegen massa. Als de meter dan uitslaat is waarschijnlijk je sensor stuk, zo niet, dan zit -wederom- het probleem ergens anders.

Gebruikersavatar
Pinda
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: do nov 03, 2005 23:32

RE: 75 Vraagje

wo feb 15, 2006 16:24

Alfa control is nix mee,meter slaat uit naar 8 bar als ik de stekker op massa leg.En als ik de draden los haal van de niveau regelaar gaat die branden knoop ik ze weer aanelkaar gaat hij uit..

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 Vraagje

wo feb 15, 2006 16:38

Zendertjes vervangen, en je hebt een storingsvrij dashboard... (voor zo lang als het duurt :wink: )
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”