Gebruikersavatar
BinnemaTS
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 14:06
Locatie: Groningen

probleem met veerpoot 33

vr feb 17, 2006 15:48

Ik ben vandaag bezig geweest met een maat van me om zijn 33 te verlagen. Alles verliep voorspoedig alleen er trad een probleem op...

Het volgende is het geval;

De verrpoot (voor) heeft een moer en daarboven (bovenin het schroefdraad) een rechthoekig staafje... Bij een van de veerpoten ontbreekt dit staafje zodat je nergens houvast hebt om die moer los te draaien.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet of een ander punt waar je hem kunt klemmen en hoe dat dan eventueel het beste kan?

Alvast vriendelijk bedankt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: probleem met veerpoot 33

vr feb 17, 2006 16:19

Graag gedaan :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: probleem met veerpoot 33

vr feb 17, 2006 16:25

yo Luc, zo word ik ook wel guru....

anyways, ons idee was om gewoon die moer er dan maar af te flexen (wel voorzichtig hè?!) ; is dat een alternatief?

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

Re: RE: probleem met veerpoot 33

vr feb 17, 2006 16:32

yo Luc, zo word ik ook wel guru....

anyways, ons idee was om gewoon die moer er dan maar af te flexen (wel voorzichtig hè?!) ; is dat een alternatief?
tja, weet ik en ja

Maar het is niet mijn idee. Die heb ik al met Gjalt via msn besproken. Ik zou liever een rubbertje gebruiken en die om de veerpoot plaatsen. Dan een griptang oid erop zodat de schokbreker niet mee kan draaien.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
ToonQVp4
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 20:01
Locatie: Oost Souburg (Zeeland)

RE: probleem met veerpoot 33

vr feb 17, 2006 21:05

wij hebben bij het verlagen van de imola hetzelfde probleem gehad.er was toen maar een oplossing voorhanden en dat was om een randje van de moer af te slijpen.toen dat gebeurt was konden we de moer als het ware open buigen.
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit




gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

Tim_33

RE: probleem met veerpoot 33

za feb 18, 2006 11:14

Ja ... he! Bij mij zat het rechthoekje er wel op. Dus een steeksleuteltje erop dan maar! Eitje...Nou, ik draaide zonder enige moeite het rechthoekje eraf :D

Toen heb ik in die grote ring, voorzichtig 3 gaatjes geboord, en daar een stuk gereedschap van mijn scooter opgezet. Dat moet je zien als een stuk rond, met 3 nokjes eraan, die precies in die geboorde gaatjes vallen. En door het stuk rond, kan je dan je dopsleutel doen. En dan maar hopen dat ie niet meedraaid...Bij mij kwam ie los!

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: probleem met veerpoot 33

za feb 18, 2006 19:53

je kunt ook met een grote variant van een waterpomptang de grote ring die aan de onderkant vast zitten vast houden. Deze klemt voldoende om de moer mee los te kunnen draaien.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
BinnemaTS
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 14:06
Locatie: Groningen

RE: probleem met veerpoot 33

za feb 18, 2006 22:44

er is besloten het uit te besteden...
Afbeelding

Tim_33

RE: probleem met veerpoot 33

zo feb 19, 2006 17:22

De meest simpele oplossing is natuurlijk even de luchttol erop zetten.

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

RE: probleem met veerpoot 33

ma feb 20, 2006 10:34

Met de luchtsleutel krijg je m vast en zeker wel eraf en er weer op. Moet je er wel 1 hebben, of met de veerpoot naar een garage rijden.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Algemene Technische vragen”