Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

Recaro's monteren (75 TS)

do feb 23, 2006 19:53

Ben zelf enige tijd op zoek geweest naar Recaro-stoelen voor mijn 75 TS. Heb daarbij de hoop op een volledig (Numerata) maar laten varen
en gegaan voor 1 van de alternatieven: de Recaro's van een 33 P4, aangezien het mij toch om uitsluitend de voorstoelen gaat. Omdat ook deze
niet heel erg veel te krijgen zijn en de kleurstelling vaak afwijkt van mijn huidige interieur (donkergrijs), heb ik een tijdje geleden besloten om een
paar Recaro's aan te schaffen die (volgens mij) niet af-fabriek in een Alfa zijn geleverd, maar toch uit een 33 komen (aangepast frame).

I.v.m. de winter ben ik er nog niet aan toegekomen een poging te wagen om ze in te bouwen, maar wil binnenkort een start gaan maken. Ik heb
begrepen dat de stoelen met wat kleine aanpassingen in een 75 zouden moeten passen met hetzelfde frame als er nu onder zit (van een 33) en
je hooguit het frame aan moet passen aan de bevstigingspunten op de vloer door extra gaten te boren.

Weet iemand zo of dit inderdaad klopt ? Zo ja, zijn er op voorhand nog punten van aandacht of is het gewoon een kwestie van passen, meten,
een gezond portie geduld e.d. ? En zo nee, weet iemand waar specifieke frames voor een 75 te krijgen zijn ?

Ik heb eventueel wel een foto van de stoelen. Heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen deze bij te voegen (tsja: 'newbie' he)

Mocht iemand al ervaringen hebben op dit gebied, dan hoor ik het graag.

Greetz, Alfa75JC
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Andretti Molletti

RE: Recaro's monteren (75 TS)

do feb 23, 2006 20:06

Past vlgs mij 1 op 1 .. de gaten zitten in de lengte gezien bij een 33 een paar mm dichter bij elkaar.. in het ergste geval een rattestaart erbij ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”