MartijnGTV
Newbie
Newbie

Remdruk Spider IV

do feb 23, 2006 20:39

Hoi,

In september heb ik alle remblokken van mijn Spider IV uit 1990 laten vervangen maar kort daarna vond ik de remdruk nogal slecht; ik moest het rempedaal veel verder indrukken dan voorheen. Het remsysteem is toen ontlucht en de auto remde daarna beter. Wat later werd de remdruk weer minder en is het systeem opnieuw ontlucht en is de remvloeistof vervangen. Nu lijkt het echter alsof de remdruk alweer minder is geworden, maar ik heb geen idee wat de oorzaak hiervan kan zijn. Heeft iemand een idee?? Hij lekt trouwens totaal geen remvloeistof.

Bedankt,

Martijn
Alfa Romeo Spider 2.0 (zwart, 1990)
Alfa Romeo 33 1.7 i.e. (zwart, 1994)

Andretti Molletti

RE: Remdruk Spider IV

do feb 23, 2006 20:45

kan een hoop zijn..

1) de hoofdremcilinder dicht niet goed af van systeem een naar twee... inwendige lekkage, niet zichtbaar...
2) de rubber (flexibele) slangen zijn te "zacht" geworden of er komt een "blaas"op
3) er is lekkage vanaf de hoofdremcilinder naar de rembekrachtiger.. niet zichtbaar voorlopig, maar het niveau daalt wel langzaam?
4) je hebt superslechte remblokken, maar dat kan haast niet als je dan ontlucht wordt het niet beter...
5) je remdrukregelaar achter slaat af en toe vast... (ook minder waarschijnlijk)

optie 1 en 2 gok ik zo..
hoofdremcilinder, ik denk iets meer dan 100 euro bij oa arparts Arese etc etc
flex slangen vervangen door teflon= 65 euro ongeveer..

manuren niet gerekend... (onbetaalbaar ;) )

Andretti Molletti

do feb 23, 2006 20:46

trouwens wilnis is om de hoek ...dus ... een ritje in een spider sla ik niet over ;)

MartijnGTV
Newbie
Newbie

do feb 23, 2006 22:54

Hee Andretti,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. De remblokken zijn 1000km geleden vernieuwd dus daaraan zal het niet liggen. Ook daalt het niveau van de vloeistof helemaal niet dus punt 3 valt dan denk ik ook af. Mijn gevoel zegt dat het dan mogelijk te maken heeft met punt 1. De Spider staat nu nog even in de stalling maar als hij eruit komt mag je wel een (onbetaalbaar) stukje rijden in de Spider hoor.

Martijn
Alfa Romeo Spider 2.0 (zwart, 1990)
Alfa Romeo 33 1.7 i.e. (zwart, 1994)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Remdruk Spider IV

do feb 23, 2006 23:30

Deal...
heb je nog een spider gevonden :?:
156

Terug naar “Algemene Technische vragen”