edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Spider spuiten kosten, zelf schuren/strakzetten

do feb 23, 2006 14:13

Mijn '81 spider heeft schade linksachter (parkeerschade, al aanwezig bij aankoop) welke ik wil laten herstellen.

* Wie weet er een betaalbaar adres in de omgeving zevenbergen/breda?
* Ik twijfel nog tussen alleen de schade laten spuiten of de hele auto zodat alle kleine beschadigingen weg zijn.
Is het schuren / strakzetten van een auto een beetje zelf te doen of moet ik dit aan een expert overlaten.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

164 Q4

RE: Spider spuiten kosten, zelf schuren/strakzetten

do feb 23, 2006 15:27

In de buurt van Breda weet ik geen adressen te zitten maar hier in het noorden wel (en daar heb je weer niks aan).

Een carrosserie zelf even strak maken zal je zwaar tegenvallen. Wat je wel kun doen is alles wat in de weg zit te demonteren, de rest even ontvetten en met wp matschuren en de deuk zelf vrij maken zodat ze d'r zo weinig mogelijk werk aan hebben. Als ze 'm dan uitdeuken, plamuren en spuiten ben je zo goedkoop mogelijk uit en ben je er ook zeker van dat het ook goed wordt. Een kontje spuiten zou onder de €100 moeten kosten (zonder bonnetje :wink: ).

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 23, 2006 17:32

100 euro is wel errug weinig hoor. Dan moet je toch wel heel goede rienden zijn met de spuiter. :roll:

Den Boer autoschade in Sprang-capelle is heel redelijk t.a.v. 'particuliere schades' en leveren zeer goede kwaliteit. :!:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

164 Q4

do feb 23, 2006 19:22

Hele zijkant van een auto in metallic was €200.- , De hele voorkant van een Astra met richten, montage en spuiten in metallic ongeveer €400.- en van een Fiat de achterklep strakmaken en spuiten incl. de achterbumper koste €75.-. En dat waren bedragen die er ook voor betaald zijn, zodoende schat ik dit op zo'n €100.- (en natuurlijk zonder bonnetje...).
Voor een hele Alfa 164 overspuiten in groen metallic was ik zo'n Hfl450.- (eurootje of 200) kwijt. Maar met die spuiter was ook ook goede vriendjes...
Dit alles is dus ook in een goede spuitcabine gebeurd wat ook aan het mooie resultaat te zien was.

Carabinieri
Full Member
Full Member

Re: RE: Spider spuiten kosten, zelf schuren/strakzetten

do feb 23, 2006 19:32

Hele zijkant van een auto in metallic was €200.- , De hele voorkant van een Astra met richten, montage en spuiten in metallic ongeveer €400.- en van een Fiat de achterklep strakmaken en spuiten incl. de achterbumper koste €75.-. En dat waren bedragen die er ook voor betaald zijn, zodoende schat ik dit op zo'n €100.- (en natuurlijk zonder bonnetje...).
Voor een hele Alfa 164 overspuiten in groen metallic was ik zo'n Hfl450.- (eurootje of 200) kwijt. Maar met die spuiter was ook ook goede vriendjes...
Dit alles is dus ook in een goede spuitcabine gebeurd wat ook aan het mooie resultaat te zien was.
Daar kun je niet eens een goede kwaliteit verf voor kopen :arrow: dus erg goede vriendjes :wink: .

164 Q4

do feb 23, 2006 20:51

Daar kun je niet eens een goede kwaliteit verf voor kopen :arrow:
Merk van die Alfa was Glasurit. Met de spuiter was ik ook heel intiem bevriend ja (was en is nog steeds m'n vriendin :mrgreen: ) en dat dit zo goedkoop kon komt omdat het via haar werk ging :wink: .
Dat andere is bij een ander (niet bevriend) bedrijf.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 23, 2006 23:14

Daar kun je niet eens een goede kwaliteit verf voor kopen :arrow:
Merk van die Alfa was Glasurit. Met de spuiter was ik ook heel intiem bevriend ja (was en is nog steeds m'n vriendin :mrgreen: ) en dat dit zo goedkoop kon komt omdat het via haar werk ging :wink: .
Dat andere is bij een ander (niet bevriend) bedrijf.
:blue_lol: Ik wilde eerst ook nog schrijven..........ik weet niet of ik wel zo goed met die spuiter bevriend wil zijn. :wink: :wink: , maar zag daar toch maar vanaf. :oops: Maar nu snap ik het! :biggrin: :thumbs:

Maar hoe dan ook dat is heel goedkoop en daar heb je dan mooi mazzel mee. Dit zijn echt uitzonderlijke prijzen, daar kan Edwin bijna voor komen rijden. :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr feb 24, 2006 07:51

:o Dat is idd erg goedkoop..

Zal in ieder geval eens een keer informeren bij Den Boer autoschade.
Ik informeer ook een keer bij een adresje van mijn pa , gelukkig kan mijn pa eventueel ook meehelpen met bijwerken/ schade
herstellen aangezien hij daar redelijk wat ervaring mee heeft.

Uiterlijk valt het reuze mee met de auto, op die schade na heb ik vooral wat kleine plekjes hier en daar die ik dan wil wegwerken
/bijwerken, de rest van de auto kan dan gewoon opgeschuurd worden en overgespoten.
Ze staat dan gewoon weer lekker mooi in de lak :)
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

mafkees

vr feb 24, 2006 10:07

probeer Autobedrijf Baslier in Etten Leur eens, de zoon van de eigenaar doet daar het spuitwerk en is ook alfist :lol:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 24, 2006 10:18

Ja, Guldenprijzen.....wat is dat ook alweer :?:
Bumpertje spuiten in de randstad lukt je onder de 200 euri niet.... (en dan heb ik het over gewoon aangenomen werk)

Voor 450 EURO een 164 in een andere kleur spuiten??? (en geen 450 guldens) lukt je niet!
Dus ons niet lekker maken met jouw goede huwelijkse prijzen hè??? :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”