GTV78
Newbie
Newbie

Spanningsregelaar GTV en onbekende sensor

vr feb 24, 2006 19:59

2 vragen zodat ik mijn gtv eindelijk helemaal kan afmaken en kan laten keuren:

Het lampje in het middenconsole brandt. De vraagbaak zegt hierover dat het de spanningsregelaar kan zijn of een draadbreuk. Weet iemand hoe ik de spanningsregelaar kan controleren. Zijn er eigenlijk nog meer oorzaken. Het betreft overigens een alfetta gtv uit 78.

De tweede vraag is wat de sensor op de versnellingsbak is. HEt zijn er 2: de achterste is voor de achteruitrijdschakelaar maar de ander weet ik niet. Iemand een idee?Er zit een roze/zwarte draad aan. Een zelfde kleur aansluiting heb ik over in het motorcompartiment. Moet nog controleren of dit dezelfde is.

Bedankt voor de hulp.

RG

RE: Spanningsregelaar GTV en onbekende sensor

vr feb 24, 2006 21:00

De andere sensor geeft een signaal naar je snelheidsmeter op het dashboard.

En dat lampje, blijft die branden bij draaiende motor?

GTV78
Newbie
Newbie

vr feb 24, 2006 22:28

Ok. Maar wat voor een signaal? Er loopt namelijk ook nog een snelheidsmeterkabel. Of is er misschien een verschil tussen een oud en nieuw type?

Dat lampje ga ik morgen controleren.

RG

vr feb 24, 2006 23:11

Of het bij een oud type anders is weet ik niet, maar bij de GTV6 (en de 75TS) zit achter op de bak de achteruitrijschakelaar en voor op de bak de snelheidssensor.

Verder komen er geen "signalen" uit de bak... als het goed is tenminste,ik krijg soms signalen dat het druklager niet zo lekker meer is... :?

GTV78
Newbie
Newbie

za feb 25, 2006 00:09

Maar heb je dan ook nog een "echte" kabel?

RG

za feb 25, 2006 00:18

Nee, er is dan geen "echte" kabel. Dat lijkt mij bij een bak die achterin ligt ook niet heel praktisch, maar ja, wie ben ik... 8)

Nog over dat laadstroom- :idea: : deze hoort te gaan branden zodra je contact maakt, maar zodra de motor loopt moet ie uit zijn... dus ff checken!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Spanningsregelaar GTV en onbekende sensor

za feb 25, 2006 01:35

Nee, er is dan geen "echte" kabel. Dat lijkt mij bij een bak die achterin ligt ook niet heel praktisch, maar ja, wie ben ik... 8)

Nog over dat laadstroom- :idea: : deze hoort te gaan branden zodra je contact maakt, maar zodra de motor loopt moet ie uit zijn... dus ff checken!
Oudere types hebben wel een kabel hoor. :wink:
En bij die bak van mijn Alfetta zit ook een ongebruikte schakelaar :? in het middenschot van de bak! Ben ook wel benieuwd waar die ooit voor gediend heeft. :o (bak komt oorspr. van een Alfetta 2000 geloof ik) :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

RG

za feb 25, 2006 10:59

Aha, weer wat geleerd! (@ GTV78: mijn welgemeende excusus voor mijn onnozelheid :oops: )

Straks ga je me zeker ook nog vertellen dat het laadstroomlampje bij het oude type net andersom werkt... :wink:

GTV78
Newbie
Newbie

za feb 25, 2006 23:51

Nee dat niet! Je had gelijk: lampje ging uit bij rijden. Auto is nu net klaar dus heb nog niet veel gereden. Binnenkort eerst een APK scoren.

Blijf wel benieuwd waar die sensor nou voor dient!

Terug naar “Algemene Technische vragen”