Ik heb een aantal vragen over mijn v6-blok waar ik niet helemaal uitkom:
Ik wil de distributieriem vervangen voor de zekerheid, nu heb ik daar volgens het instructieboek een special-tool voor nodig.. Is dit echt nodig of valt dat mee? Ik moet de spanner loshalen neem ik aan en dan de nokkenassen op het timing mark zetten, nieuwe riem erop, spanner vast... Is het zo simpel?? Kan iemand trouwens zien of ik een hydraulische of mechanische spannerrol heb? Die vraag werdt mij gisteren gesteld. Indien hysraulisch zou ik gelijk een overhaal-setje moeten bestellen om deze te vervangen...
Verder heb ik nog een vraag over de riem die op de bovenste foto is te zien en naar het wiel linksonder loopt. Is dit zoals ik denk de stuurbekrachtigingspomp? Zo ja dan kan ik die er af laten want die gebruik ik niet. Andere vraag is nog of het klopt dat er geen spanner op de riem (is eraf op de foto) tussen startmotor en motorblok zit?
Alvast bedankt.