Arno Romeo
Member
Member

Ferodo of Hawk?

di mar 14, 2006 22:44

Hallo allemaal,

Ik ben zwaar aan het prakiseren welke type remblokken ik ga kopen voor mijn 33 racertje. Op dit moment rij ik met Ferodo DS 3000. Die zijn over het algemeen wel goed, maar ik vind dat daarvan de opwarmtijd van de remblokken erg tegen vallen waardoor bijna iedere keer als ik ga racen er een laagje glazuur op komt.
Nu heb ik gehoord dat Hawk blokken (welk Type??) ook goed zijn.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?

AlfaTony
Guru
Guru

RE: Ferodo of Hawk?

wo mar 15, 2006 08:57

Hallo,

Bel even met biesheuvel autosport te Nieuwendijk.
Zij kunnen je wel een passend antwoord geven denk ik.
Kijk maar even op www.biesheuvel.nl

Groetjes antonio
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Louis himself
Member
Member
Contacteer: Website

wo mar 15, 2006 10:08

Hoi,

Wij racen ook met een 33 en hebben allebei de merken geprobeerd. Hawk remblokken zijn ons niet goed bevallen, de blokken werden erg heet en verkruimelde ook de schijven beschadigde hierdoor.
In samenwerking met Jeroen van remservice Utrecht zij we gaan zoeken naar een goede blokken. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op Ferodo DS3000 Endurance. Deze blokken werken voor onze 33 zeer goed. Achter hebben we overigens DS2500. Ik denk dat Jeroen je heel goed kan adviseren omdat hij erg veel met remblokken voor de racerij bezig is. Hij is voor advies ook bijna altijd aanwezig op wedstrijddagen en trainingsdagen bijvoorbeeld ook van de Harc en ZAC.
Het telefoonnummer van remservice utrecht is 030 2 89 83 00.
Onze eigenwebsite is http://www.hutzezonracing.nl/ rechtsonder vind je onze snelste tijden op verschillende circuits deze tijden zijn allemaal gereden met Ferodo remblokken.

Arno Romeo
Member
Member

wo mar 15, 2006 20:23

Hoi Louis,

Ik zal hem morgenochtend meteen even bellen. Volgens mij heb jij ook een volledig custom made remklauw en/of fusee?

Gerben
Member
Member

wo mar 15, 2006 22:51

Gewoon ferodo ds 3000,werkt perfect,ik heb ze liggen hoor dus je kan ze komen halen

Groet gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Louis himself
Member
Member

Re: RE: Ferodo of Hawk?

do mar 16, 2006 09:05

Hoi Louis,

Ik zal hem morgenochtend meteen even bellen. Volgens mij heb jij ook een volledig custom made remklauw en/of fusee?
Voor is alleen de remklauw is anders, deze past gewoon op een standaard fusee, dus lekker makkelijk. Ik weet niet mee hoe duur deze waren maar ik weet wel dat het me opzich meeviel. Ook deze heeft Jeroen gezocht. Misschien moet je hem maar eens naar die remklauwen vragen. Overigens is onze snelste tijd op Zandvoort nog gereden met remklauwen van een 155 voor. (maar dat was 2 jaar geleden)

Achter hebben we sinds kort wel andere fusees, van een 164 2L. Dit ivm de onafhankelijke achterwielophanging die we nu hebben. De 164 fusees zijn 4 gaats en passen mooi op de 147 cup veerpoten die er nu onder zitten. Maar achter is niet zo heel belangrijk, ik zou in eerste instantie op de remmen voor concentreren.

Terug naar “Algemene Technische vragen”