Je kunt hem er vrij makkelijk uithalen. Even het deksel eraf en het differentieel eruit (8 bouten los en je trekt de steekassen er zo uit). Dan zit onder het diff een koppelstuk (in de prise-as) met een borgclip, daar maak je hem zo los.
Ik heb nog twee bakken liggen die naar de sloop gaan, dus als er nog iemand belangstelling heeft voor zo'n asje pb me ff dan haal ik ze eruit.
edit: prise-asjes zijn vergeven
Laatst gewijzigd door Huib op wo mar 15, 2006 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07
gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750
niet weggooien die assen, perfecte centreergereedschap (maar dat hoef ik jou niet te vertellen toch ,)
Ik heb er natuurlijk allang eentje...
Het is wel handig maar niet strikt noodzakelijk, ik heb pas de koppeling van een land rover vervangen zonder zo'n asje. Toen heb ik gewoon een stuk pvc buis omwikkeld met tape tot de juiste dikte, zodat hij net klem zat in de plaat en in het toplager. Ging ook prima.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07
gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750
je kan zelfs "voelen met de vingers er rond" op voorwaarde dat je er bij kan natuurlijk....maar waarom moeilijk als ik toch een paar slechte bakken heb liggen
Het differentieel hoeft er niet eens uit ,als je er de olie af laat zie je de verbinding zitten, nu moet je het veertje samen knijpen zodat het uit de groef komt , als je nu een beetje met de price as draait zie je dat het borgpennetje dat dwars door de as heen zit eruit komt trek het pinnetje eruit en je kunt de as uit de versnellingsbak trekken.
succes
Peter
die verbinding zag ik inderdaad zitten, onder het diff en zoals je zegt, als daar een circlips zit, moet daar wel bij de komen zijn !
straks eens proberen, thanks