veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

niet goed stationair na vervangen motor 145 1.4ie

wo mar 08, 2006 15:37

Hoi,

ik heb de motor van de 145 1.4ie boxer vervangen (1 zuiger was versleten) voor een 1.4ie boxer uit een 33. dat is op zich niet zo moeilijk alleen nu loopt de motor niet goed stationair het toerental varieerd tussen de 1400 en 1700 toeren (de motor lijkt steeds gas bij te geven).

bij het vervangen van de motor heb ik ook de poelies en het vliegwiel van de 145 overgezet.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

RE: niet goed stationair na vervangen motor 145 1.4ie

vr mar 10, 2006 17:19

Vandaag naar de alfadealer geweest, ze zijn er ook niet uitgekomen. het enige wat ik nu nog kan doen is de rail met injectoren en de benzinedrukregelaar overzetten die eerder op de 145 motor zaten, nu zitten die van de 33 er nog op. Anders zou ik het echt niet weten.

uit metingen van het co gehalte bleek dat er veel zuurstof in zat (dus zou je denken aan valse lucht, maar waar????). alles zit goed aangesloten.

groeten

GTV
Guru
Guru

Re: RE: niet goed stationair na vervangen motor 145 1.4ie

vr mar 10, 2006 17:21

Vandaag naar de alfadealer geweest, ze zijn er ook niet uitgekomen. het enige wat ik nu nog kan doen is de rail met injectoren en de benzinedrukregelaar overzetten die eerder op de 145 motor zaten, nu zitten die van de 33 er nog op. Anders zou ik het echt niet weten.

uit metingen van het co gehalte bleek dat er veel zuurstof in zat (dus zou je denken aan valse lucht, maar waar????). alles zit goed aangesloten.

groeten
koolstoffilter ook aangesloten :?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 10, 2006 18:05

valse lucht? controleer slangklemmen, carterventaansluiting, oliedop, enz., enz. :roll:
Let op; het komt ook voor dat een slangklem op z'n strakst gedraaid is, maar dan toch niet goed afdicht :idea: vervang die dan door een andere klem. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 10, 2006 21:25

Alles lijkt goed te zitten, de monteur(een goede) van de alfa dealer heeft ook gezocht en gespoten met en soort spul om te kijken of hij ergen valse lucht zucht maar er is nix te vinden.

een kennis zei mij om de plus pool los te maken en die tegen de minpool te drukken om de computer te resetten. (kan dit)

groeten Robert

lang leven de alfa 75 (toen was het leven nog simpel)

Speeder

Re: RE: niet goed stationair na vervangen motor 145 1.4ie

vr mar 10, 2006 21:30

Alles lijkt goed te zitten, de monteur(een goede) van de alfa dealer heeft ook gezocht en gespoten met en soort spul om te kijken of hij ergen valse lucht zucht maar er is nix te vinden.

een kennis zei mij om de plus pool los te maken en die tegen de minpool te drukken om de computer te resetten. (kan dit)

groeten Robert

lang leven de alfa 75 (toen was het leven nog simpel)
Ik hoop dat je niet bedoeld dat je kortsluiting maakt! Gewoon beiden polen van de accu er een aantal minuten af laten liggen is genoeg hoor. Aangezien jij je motor ook vervangen hebt is dit al gebeurt, dus ik denk niet dat je hier wat verder mee komt...

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 20, 2006 21:51

Probleem is opgelost, het bleek dat de afstelschoef van de gasklep te ver was ingedraaid, waarom hij bij de vorige motor dan wel goed liep snap ik niet hij moest echt ver teruggedraaid worden. Nu loopt ie weer perfect. (de alfa dealer dacht in eerste instantie ook dat de gaskabel te strak stond dus zaten ze er wel dichtbij.)

Terug naar “Algemene Technische vragen”