Giel
Guru
Guru
Contacteer: Website

koppakking voor bertone

do mei 04, 2006 20:39

Hallo,

Ik heb een vraag ik heb mijn koppakking vervangen maar..... alles gedaan zoals het moet maar ik vind nu iets kondens/koelvloeistof aan de binnen kant van de oliedop heb er nu 500 km mee gereden en de bouten nagetrokken.
wat denken jullie is er wat mis gegaan of zal er iets vloeistof achter zijn gebleven,heb wel de olie vervangen.
Ben van plan met de bertone naar Italie te gaan maar zie het toch wat zomber in.

Gr Giel
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

giulialex
Newbie
Newbie

RE: koppakking voor bertone

vr mei 05, 2006 09:04

In het allerergste geval hebben je cilinderbussen bewogen en is de afdichting aan de onderkant van de bussen minimaal gaan lekken. in princiepe zou er geen water (koelvloeistof) bij de olie moeten kunnen komen als je je kop eraf trekt. Mits je eerst ook de koelvloeistof gedeeltelijk hebt afgetapt.

Maar hoe erg zijn de problemen? Heel klein beetje condens kan best normaal zijn als de auto een tijje niet meer echt goed warm is gereden. Eerste teken van teveel water is mayonaise onder de vuldop en in de opening. Als het echt te gek word en er veel water in je oliecarter terecht komt veranderd je olie in een soort van thousen islandsdressing (soort grijze smurrie; niet meer helder). Je had de olie ververst dus dat moet je goed in de gaten kunnen houden....
GT junior (scalino) 2.0
Gereden: Giulia 1.6

Giel
Guru
Guru

vr mei 05, 2006 21:03

Ja we gaan er gewoon me naar Italie een goede test en we zijn lid van de anwb dus....

Bedankt

Giel
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 05, 2006 21:33

Bij twijfel is het verstandig om de zaak even af te laten persen. Wel zo handig om niet "verrast" te worden onderweg.
Neem iig "pilletje/Droppies" mee. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”