Ik wil de kop van mij 75 1.8 Imola schoonmaken vooral de kleppen ontkolen en de aanslag verwijderen, wie kan mij vertellen hoe en met welk gereedschap ik dit het best kan doen.
Gr. Patrick
Om je kleppen goed schoon te krijgen moet je ze er zowiezo uit halen. Ik hoop dat je daar de nodige gereedschappen voor hebt (zo'n beugel etc.). Dan zou je ze professories met een zacht borsteltje op de boormachine schoon kunnen maken...Zoekfunctie heb ik al geprobeerd maar kon het niet vinden, kop hoeft niet tot in de perfectie schoon maar nou hij er toch al af ligt kan het geen kwaad om hetgene wat er aan aanslag ed op zit er af te halen dacht ik zo.
Misschien is het ook wel handig om van die handige topics als sticky of zoals bij alfagtv6.com als handleiding vast te leggen in het forum of op de site.
Gr. Patrick
Cilinderkoppen stralen ze ook gewoon schoon hoor, evenals de losse kleppen. Je denkt toch niet dat een reviseur dat met de hand schoon gaat lopen krassen? Pas trouwens wel op met dat zaagje! Ik vind het nogal tricky, stel dat je krassen in je kleppen trekt....Kop stralen Ik hoop dat je op de buitenkant doelt....
Koolaanslag op de kleppen kun je ook goed verwijderen door de kleppen in je boormachine in te spannen en dan met een zaagje schrapen...
Gedemonteerde kop kun je goed schoon krijgen in de vaatwasser... Eerst ff inspuiten met ontvetter en schoon is tie
Voor de klepsteel en klepgelijders moet je inderdaad oppassen. Daarom vind ik krassen met een boortje langs de klep en klepsteel nogal tricky. Bij het stralen van de kop stralen ze ook niet op de klepgeleiders, daar zit natuurlijk ook niet echt die koolaanslag...De poorten schoonstralen is tricky... je mag de klepgeleiders niet aan de binnenkant raken lijkt me. Klein borsteltje op de dremel werkt fantastisch. daarmee kun je ook de kleppen te lijf gaan....alhoewel je die weer prima kan stralen (wederom niet al te lang dat straalpistool op de steel van de klep. na stralen even met 800 of fijner schuurpapier polijsten).
Leuke klus voor 't weekend...