alfa 166

Startproblemen 166

za feb 05, 2005 17:15

NU val ik toch een beetje door de mand met mijn niet al te grote technische kennis.

Mijn Alfa 166 2,5 heeft momenteel startproblemen. Omdat ik al had gezegd dat mijn technische kennis niet zo groot is zou ik jullie graag willen vragen wat het zou kunnen zijn.

Symptomen zijn: Als ik start slaat hij de eerste keer niet aan en als ik pech heb moet ik
5 minuten proberen door te starten voordat hij eindelijk zin heeft mij te vervoeren..
Uiteindelijk slaat hij dan wel aan.

Hij heeft nu 70000 km gereden. Ik heb het vermoeden dat het de bougies zijn. Het instructieboekje zegt echter dat de bougies 100000 km mee gaan.

Wie zou mij kunnen vetrellen of mijn vermoeden (bougies)klopt en waarom hij het wel doet als ik na minuten starten bijna de moed begin op te geven?

alfa 166

RE: Startproblemen 166

zo feb 06, 2005 18:22

vanmiddag de auto weer gestart en hij sprong in een keer aan., Het vermoeden stijgt dat het toch iets met vocht en bougies te maken heeft. Het magere winterzonnetje had namelijk enige uren op mijn zwarte 166 geschenen. Ik heb hem zojuist maar eens in de garage gezet. (Doe ik normaal nooit)Misschien dat hij er nu morgenochtend meer zin in heeft.

Zou mijn vermoeden kunnen???

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 06, 2005 18:53

Kijk eens hier. Misschien herken je er iets in.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1131

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 07, 2005 00:13

Probeer het ook eens met nieuwe bougiekabels van een goed merk, bougies geven niet zomaar de geest.
Kabels bewegen tijdens het rijden door het licht kantelen van het motorblok waardoor slijtage (Inwendige breukjes) kan ontstaan, dit veroorzaakt dan weer verliezen in de kabels met als gevolg een slecht sartende/lopende motor.
Als het zaakje opwarmt worden de verliezen in de kabels minder waardoor o.a. het starten beter lukt.

Advies: Eerst kabels loshalen en verbindingen goed schoonmaken dan een aantal goede nieuwe bougiekabels (voorzichtig met buigen) monteren.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 07, 2005 09:53

als je 8mm bougiekabels neemt van bijv. champion dan zit daar silicone in verwerkt. Deze kabels blijven veeel langer soepel en die kun je gerust buigen zonder daar problemen mee te krijgen.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

alfa 166

ma feb 07, 2005 19:18

Hij heeft de afgelopen nacht in de garage gestaan er startte in een keer. Zou het dan toch geen vocht kunnen zijn? Morgenochtend nog eens proberen.

Is het veel werk voor een garage om nieuw bougie kabels te installeren???

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 07, 2005 23:06

veel werk is het niet echt. Kwa prijs zal het wel tegenvallen schat ik zo.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

alfa 166

vr feb 11, 2005 19:13

Heb de auto de afgelopen week s nachts in de garage gezet en hij start onmiddelijk.

Hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de adviezen

Terug naar “Algemene Technische vragen”