toni peroni

wielbouten alfa giulia

ma feb 21, 2005 11:28

ik wil alle tapeinden vervangen van de wielophanging van een giulia.
Ik zou alleen een plaatje van de wielophanging willen hebben. een exploded view ofzo van de wielophanging. (ik vind het ook gek waarom ik het niet zelf heb kunnen vinden, ik zal wel iets verkeerd doen :) )
zowiezo ben ik op zoek naar een link waar wat meer van dit soort exploded views in staan, heeft iemand een boek, in pdf ? of kan mij op een andere manier helpen?

Stefano

RE: wielbouten alfa giulia

ma feb 21, 2005 11:58

Heb zelf de cd van kai, je kan hem op http://www.alfetta.nl bestellen. Staan verschillende complete scans in van werkplaatshandboeken, onderdelenlijsten, etc...

toni peroni

ma feb 21, 2005 12:32

only !!! 30 euro ? sorry maar dit vind ik een beetje overdreven, als ik die cd had zou ik 'm aan iedereen gratis geven.
Kan niemand mij een copy van die cd geven ? tis tenslotte geen informatie die copywrite protected is. Die user interface kan me ook gestolen worden. Een cd-tje maken kost maximaal 10 euro incl verzenden...

afijn ik wil niet goedkoop doen, maar dit soort dingen moeten toch gewoon uit liefhebberij gedeeld worden met iedereen ?

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 21, 2005 12:45

Kom op zeg. Als er een paar naafdopjes geklauwd worden op een onderdelendag roept iedereen (terecht) moord en brand, maar allerlei copyright software moet hier wel publiekelijk verhandeld kunnen worden voor niks ?

[-X

Ik ben niet roomser dan de paus, maar ik vind dit allemaal wel op het randje...

Adios, JR

Stefano

ma feb 21, 2005 13:36

Tja, prijs is misschien op het eerste zicht wel een beetje hoog maar je moet natuurlijk ook kijken wat je ervoor terug krijgt he. De originele werkplaatshandboeken kopen is mss een alternatief voor je, maar geloof me maar dat je dan voor 1 boek dezelfde prijs betaalt als voor de hele cd. Terwijl de hele cd eigenlijk een bron aan informatie is omtrent de 105. Tevens moet je ook in rekening brengen dat het niet alleen gaat om de prijs van het branden en verzenden van een cd. Vaak genoeg word vergeten dat er waarschijnlijk wel heel veel werk is in gekropen en dat er misschien ook auteursrechten moeten betaalt worden. (al laat Kai ons daarover wel een beetje in het ongewisse; zie ook algemeen onderwerp over fusi bijbel)

De liefhebberij en de non-copyrighted informatie (is dat wel zo?) gebruiken als argument om zonder boe of bah te stellen dat iemand zijn werk gratis zou moeten aanbieden is een veel te gemakkelijk excuus. Het ergste is dat je eigenlijk nog verder wil gaan door zelf het recht in eigen handen te nemen en te zorgen voor een distributie van het werk, éénmaal je het in handen hebt... mocht ik kai zijn zou ik het nu ook wel weten hoor! Je spreekt graag van de "liefhebberij", maar je vergeet daarbij wel dat een club of je hoe je het wilt noemen voornamelijk gebouwd is op wederzijds respect en het respecteren van ieders mening. Als Kai ? 30 vraagt voor zijn cd is dat zijn mening, je mag daar gerust je eigen mening over hebben en deze uiten, maar het heft in eigen handen nemen is not done. Voor niets gaat alleen de zon op, zegt men hier bij ons!

toni peroni

ma feb 21, 2005 13:41

wat is hier zo copyright aan dan ? het zijn toch gewoon manuals van alfa romeo ?
ik wil absoluut niet illegale dingen verhandelen, verre van. Ik zie alleen het kwaad er niet van in.

trouwens het verhandelen van deze manuals voor 30euro ( en niet gratis verstrekken, wat ik bedoel ) is ook illegaal dan ! Of wordt alfa romeo hievoor vergoed ?????? (ik denk het niet !!!!)

afijn ik wil het eigenlijk alleen over auto's hebben en de manuals daarvoor. Hoe ik daar aankom is afhankelijk van de mensen op dit forum.
juridische dingen laat ik aan een ander over.

Giulia555

ma feb 21, 2005 13:48

En weer wordt mijn standpunt bevestigd: Wij Nederlanders zijn echte zeikerds en willen echt altijd alles voor niks hebben. Walgelijk. Als je wat wilt hebben betaal er dan ook voor, anders niet zeuren.

toni peroni

ma feb 21, 2005 13:52

Tis waar. als iemand er moeite in gestoken heeft vind ik dat hij dan ook wel mag verdienen. ook al verdient hij met andermans content (alfa romeo).

ik neem mijn opmerking gedeeltelijk terug.

dan zal ik opnieuw de vraag stellen :
Heeft er iemand gratis plaatjes van de wielophanging ? ik wil graag zien in een exploded view hoe alles er uit ziet. Ook andere onderdelen aan de auto vind ik interesant om te zien in exploded view.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 21, 2005 14:06

als je toch gaat vervangen: gewoon uit elkaar halen, een mooiere exploded view kan je niet krijgen (3 dimensionaal namelijk). En dan kan je er zelf mooi de plaatjes van schieten voor toekomstig gebruik. En misschien iemand anders er een keer een plezier mee doen?

Behalve op genoemde CD of in de manuals zijn die plaatjes denk ik niet zomaar in omloop..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

toni peroni

ma feb 21, 2005 14:07

Uitelkaar halen kan nu niet omdat de auto dan niet meer op zijn wielen staat, en dat is in dit geval nodig, helaas.
foto's zal ik wel maken en zal ze hier posten om misschien andere te helpen, vind ik geen probleem.

maargoed.laat maar, sorry !

30 euro (66 gulden) voor een cd vind ik gewoon diefstal !!!! Ik geef het toe ik ben een cheapo sukkel.

als je werk in iets steekt moet je eerst afvragen of het nut heeft. die user interface kan me echt gestolen worden, sterker nog ik weet nu al dat ik me wezeloos ga irriteren aan een stukkie hobby-software. sorry dat ik het zeg.

ik zoek wel op een andere manier.
ik ga wel weer naar de bibliotheek ! ouderwets maar blijkbaar nodig.

Stefano

ma feb 21, 2005 14:29

Tja ik vind het persoonlijk ook wel een beetje duur hoor, zeker in vergelijking met de later uitgekomen dvd waar nog meer informatie op staat. (spijtig genoeg had ik juist daarvoor mijn cd bestelt) Maar uit respect voor Kai en zijn werk, betaal ik het gewoon en zal ik het niet zo gauw voor iemand kopiëren. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het niet ga doen hé, maar om één of andere reden ligt dit toch anders dan de *tallen filmen en liedjes die hier illegaal op mijn computer staan. (jaja ik weet het dat mag ook niet....)

Wat betreft die userinterface: alles is natuurlijk voor verbetering vatbaar, maar ik heb er mij toch nog nooit aan geërgerd. Kan er eigenlijk nog meer van vertellen, tijdje geleden wou ik een deel van de scans afprinten om zo mee te kunnen nemen naar de garage. Nu vanuit de interface kan je slechts prentje per prentje afdrukken en op de cd zelf staan de scans in een bestandsformaat dat je met een ander programma niet kan uitlezen, dus echt handig om het af te drukken was dit niet. Eén mailtje naar kai hierover en de situatie was opgelost, bijna onmiddelijk heeft hij mij een mailtje terug gestuurd met een programma om de bestanden om te zetten in .jpg. Nu kan ik dus verschillende scans tegelijk afdrukken. (moet er wel bijvertellen dat de scans heel leesbaar zijn op een computerscherm, maar éénmaal afgedrukt het merkelijk slechter is, maar dat zou mss wel aan mijn printer kunnen liggen)

John
Junior Member
Junior Member

Re: RE: wielbouten alfa giulia

ma feb 21, 2005 14:47

Tja ik vind het persoonlijk ook wel een beetje duur hoor, zeker in vergelijking met de later uitgekomen dvd waar nog meer informatie op staat. (spijtig genoeg had ik juist daarvoor mijn cd bestelt) Maar uit respect voor Kai en zijn werk, betaal ik het gewoon en zal ik het niet zo gauw voor iemand kopiëren. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het niet ga doen hé, maar om één of andere reden ligt dit toch anders dan de *tallen filmen en liedjes die hier illegaal op mijn computer staan. (jaja ik weet het dat mag ook niet....)

Wat betreft die userinterface: alles is natuurlijk voor verbetering vatbaar, maar ik heb er mij toch nog nooit aan geërgerd. Kan er eigenlijk nog meer van vertellen, tijdje geleden wou ik een deel van de scans afprinten om zo mee te kunnen nemen naar de garage. Nu vanuit de interface kan je slechts prentje per prentje afdrukken en op de cd zelf staan de scans in een bestandsformaat dat je met een ander programma niet kan uitlezen, dus echt handig om het af te drukken was dit niet. Eén mailtje naar kai hierover en de situatie was opgelost, bijna onmiddelijk heeft hij mij een mailtje terug gestuurd met een programma om de bestanden om te zetten in .jpg. Nu kan ik dus verschillende scans tegelijk afdrukken. (moet er wel bijvertellen dat de scans heel leesbaar zijn op een computerscherm, maar éénmaal afgedrukt het merkelijk slechter is, maar dat zou mss wel aan mijn printer kunnen liggen)
Wat zit je nou te zeuren man. Eerst raad je Toni iets aan en hierboven kraak je het weer af. toni vraagt een plaatje van de wielophanging en geen preek. :twisted:

Stefano

ma feb 21, 2005 15:05

Wow, zo aggressief! Het eerste wat ik gepost heb, was wel een antwoord op z'n vraag hoor, verder heb ik gewoon een beter beeld geschets over mijn ervaringen met die cd en met Kai. Zo tegenstrijdige dingen heb ik echt niet gezegd hoor. Ik vind die cd echt goed, alleen zou ik nu gaan voor de dvd. Omdat die voor mij een betere prijs/inhoud verhouding heeft. Verder zeg ik gewoon dat de scans goed te lezen zijn op computer maar iets minder bij het afdrukken(wat aan mijn printer zou kunnen liggen). Heb jij mss een betere oplossing voor Toni's probleem?

cor
Guru
Guru

ma feb 21, 2005 20:39

Hier alvast eenklik begin....
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

kroehlur

di feb 22, 2005 09:20

Ik heb altijd mijn twijvels gehad over de legaliteit van zijn aangeboden CD's en DVD's want volgens mij zijn ze gekopieerd van de CarDisc serie (http://www.cardisc.com) waarvan ik een origineel heb gekocht. Hetzelfde betrefft de Fusi bijbel op CD. Ik zou me kunnen vergissen en als dat zo is bied ik bij voorbaat mijn excuses aan Kai aan.

Als je niet 30 Euri uit wil geven voor een CD met alle gegevens van je auto inclusief werkplaatshandboek, onderdelenboek, gebruikershandleiding en alles dan ben je gewoon te tight! Al mag het zo zijn dat Kai niet copyright en auteursrechten betaalt maar ga jij dan eens zo een CD in elkaar zetten en weggeven.

Trouwens, Stefano, het ligt niet aan je printer. De kwaliteit van de scans is gewoon niet beter - ook niet op de origineel - en dat valt eigenlijk best wel tegen. Als je goed geld uitgeeft voor een product zoals deze moet je eigenlijk meer kunnen verwachten denk ik, maar goed.

Terug naar “Algemene Technische vragen”