@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Hulpstuurhuis 105: Expertise gevraagd.

zo feb 27, 2005 10:19

Ik heb al eens even rondgesnuffeld op het oude forum, maar niets gevonden onder dit kopje. Iemand zal toch wel eens problemen met het hulpstuurhuis hebben gehad.???

Juul heeft een heel klein beetje speling op de as van het hulpstuurhuis. Apk nog geen probleem, maar je begint em nu wel lichtjes te horen op een slechte weg.

Remedie is natuurlijk een ander lagerbusje(of -busjes?) erin. Als dat alles is is het geen probleem, maar moet dat nieuwe busje ook geruimd worden??

Tweede vraag is of dat kreng ook regelmatig gesmeerd moet worden? In het stuurhuis stop ik bakolie, maar wat gaat hier in???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

RE: Hulpstuurhuis 105: Expertise gevraagd.

zo feb 27, 2005 10:25

Arjen@ In je hulp stuurhuis zit een beetje vettigheid.

Maak dat ding eens open. Er hoort daar een ring met een gaatje in te zitten wat over een spietje valt. Misschien zit die ring verkeerd om. Dan krijg je de speling er nooit uit.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Hulpstuurhuis 105: Expertise gevraagd.

zo feb 27, 2005 10:58

Arjen@ In je hulp stuurhuis zit een beetje vettigheid.

Maak dat ding eens open. Er hoort daar een ring met een gaatje in te zitten wat over een spietje valt. Misschien zit die ring verkeerd om. Dan krijg je de speling er nooit uit.
Het hulpstuurhuis is vanaf nieuw nog nooit losgeweest. Uit jou woorden begrijp ik dat het hulpstuurhuis is af te stellen???? Volgens mij is het een vaste (hulp) as die in een glijlagertje loopt

Oh Ja; Het is AXIALE speling waar ik hier last van hebt, dus Haaks op de as . (geen op/neer :?: :!: :oops: speling. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

zo feb 27, 2005 11:27

op en neer bewegende glij lagers ?. Was dit een posting voor een ander forum Arjen . :wink:

Hmmm, ik kon , als ik mijn hand eronder deed ( om maar even in jouw stijl door te gaan) het ding een stukje optillen.. Dan hoorde ik haar zachtjes.......... tikken....

Door dat ringetje om te draaien en het piefje juist in het gaatje te doen was ik die speling kwijt. .

Volgens mij is het ding niet te stellen. Heb jij geen vage dwalingen als je ermee rijdt dan ?

Sud

zo feb 27, 2005 12:02

Oh Ja; Het is AXIALE speling waar ik hier last van hebt, dus Haaks op de as . (geen op/neer :?: :!: :oops: speling. :wink:
Slechts ter info : In het verlengde van de as is axiale speling en haaks op de as is radiale speling. :wink:

Andretti Molletti

zo feb 27, 2005 12:09

das radicaal!

Nwe lagers en ruimen is de oplossing bij radiale speling ;)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 27, 2005 12:28

Slechts ter info : In het verlengde van de as is axiale speling en haaks op de as is radiale speling. :wink:
:oops: Je hebt gelijk.

Tijdens het rijden totaal geen last. Het is ook maar een heel klein beetje, maar ik heb gewoon de balen van rammeltjes.
Dus toch de busjes ruimen... Weer een klusje erbij... :biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 27, 2005 22:30

in den praktijk, zoals die mij reeds regelmatig is overkomen: Nie moeilijk doen nie en een ander in de plaats monteren. Makkelijk zat....
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”