Alfaduce
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:05
Locatie: Capelle ad IJssel

Uitlaat 75V6

zo sep 24, 2006 13:49

Hoi,

kan iemand mij vertellen wat de ideale diameter is van een uitlaat voor deze alfa. Ik wil zelf een rvs uitlaat gaan maken, en wil dus weten wat de beste diameter is. Weet toevallig ook iemand een goed adres om rvs te verkrijgen geschikt voor een uitlaat?

Bedankt,

Patrick

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Uitlaat 75V6

zo sep 24, 2006 14:09

DEZE bijvoorbeeld, zij maken oa uitlaten op maat dus hebben zij het benodigde materiaal in alle maten en uitvoeringen.[/url]
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
hans2600
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: za jul 02, 2005 01:26
Locatie: Maarssen

RE: Uitlaat 75V6

zo sep 24, 2006 23:11

Vergeet het RVS verhaal en neem de CSC zonder middendemper is een verschil van minimaal 600 euro en hij is geweldig!!!
Neem je vrouw (als je die hebt) mee naar een leuk italiaantje en steek de andere 500 euro in andere Alfa onderdeeltjes!! :P :P :P
Huidig:
Giulia super 1300 1972
147 1.6 2001
156 1.8 TI 2004 G3
Gehad:
GTV 3.0 24V 1998
166 2.5 V6 1999
155 1.8 1995
145 1.6 boxer 1996
75 3.0 V6 America 1988
Berlina 2000 1972
Alfetta 2000 1978
1750 GTV 1e serie 1968
2600 sprint 1966
145 1.4 TS 2000

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Uitlaat 75V6

zo sep 24, 2006 23:52

min. 56mm........
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

panzerfrans

RE: Uitlaat 75V6

zo sep 24, 2006 23:52

Gebruik in ieder geval geen RVS voor het eerste stuk (uitlaaspruitstuk en bochten), RVS geleid namelijk slecht warmte, wat dus niet best is voor de cilinderkoppen.

Groeten, Frans.

Alfaduce
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:05
Locatie: Capelle ad IJssel

RE: Uitlaat 75V6

ma sep 25, 2006 23:27

Maarre hoe zit dat dan met de RVS spruitstukken die EPS aanbied?

CSC heb ik nu, gedeeltelijk. Ik heb een paar jaar geleden bij EPS een RVS stuk laten maken ipv de kat. Vervolgens CSC pijp en 1 achterdemper van CSC. Maar het blijft leuk om beetje bezig te blijven. En als je dan alleen materiaal moeten kopen is het alleen al leuk als uitdaging.

Bedankt voor de reacties

Patrick

Gebruikersavatar
Hansman
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di aug 30, 2005 23:45
Locatie: Nunspeet

RE: Uitlaat 75V6

di sep 26, 2006 13:23

het ligt er ook maar net aan wat voor RVS je gebruikt. Sommige soorten hebben andere eigenschappen met betrekking tot het uitzetten (kromtrekken). Bijvoorbeeld RVS 321 heeft bepaalde toevoegingen waardoor bij langdurige blootstelling aan hoge temperaturen het minder snel scheurt, maar kost dan ook aanzienlijk bedrag per meter, om maar te zwijgen over een paar lasbochtjes.
Een vriend van mij maakt zijn spruitstukken zelf van dit materiaal maar dat is voor een turbomotor. (weet niet of dat nog wat uitmaakt naar mijn weten niet). Hij heeft verder geen problemen dat de warmte zijn kop aantast.

Er is ook van die isolatieband te koop die je om het spruitstuk kan wikkelen die ervoor zorgt dat de temperatuur onder de kap aanzienlijk daalt.

Hoe wil je het gaan lassen trouwens ?

mvg Hans
156 3.2 24v GTA berlina 2002
BMW 2002 1972
Husqvarna 450 smr

panzerfrans

Re: RE: Uitlaat 75V6

di sep 26, 2006 15:43

Maarre hoe zit dat dan met de RVS spruitstukken die EPS aanbied?
Geen idee, ik weet alleen dat RVS warmte aanzienlijk slechter afvoert dan gewoon staal, en dat als gevolg de cillinderkoppen heter zullen worden dan normaal gebruikelijk is.
Ik weet dat een Nord daar kapot van kan gaan, in hoeverre de V6 hier al dan niet beter tegen bestand is heb ik geen ervaring mee, maar ik zou het risico gewoon niet nemen.

Waarom wil je eigenlijk ook het eerste stuk van RVS maken?
Doorroesten doet dat namelijk toch nooit.

Groeten, Frans.

Alfaduce
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:05
Locatie: Capelle ad IJssel

RE: Uitlaat 75V6

wo sep 27, 2006 21:46

Als het allemaal een beetje te doen is lijkt het me leuk om een complete van RVS te maken. En de prijs moet ook beetje redelijk blijven. Anders zal het een spruitstuk van staal moeten worden.
Gelukkig heb ik een goede kennis die ervaring heeft met het lassen van alle materiaal soorten, die precies weet hoe die wat moet lassen.
Maar dit is een van de projecten van een complete strip-en opbouw van de 75
Alfa75register nr90
75 V6 America
Guilietta 170pk

panzerfrans

Re: RE: Uitlaat 75V6

wo sep 27, 2006 23:15

Als het allemaal een beetje te doen is lijkt het me leuk om een complete van RVS te maken. En de prijs moet ook beetje redelijk blijven. Anders zal het een spruitstuk van staal moeten worden.
Gelukkig heb ik een goede kennis die ervaring heeft met het lassen van alle materiaal soorten, die precies weet hoe die wat moet lassen.
Maar dit is een van de projecten van een complete strip-en opbouw van de 75
Ik neem aan dat je weet dat het uitlaatspruitstuk een hele grote invloed op het lopen van de motor heeft?
Is, in tegenstelling tot de rest van wat er aan pijpen en potten onder je auto hangt, niet iets wat je zo maar even van wat stukken pijp aan elkaar bakt.

Groeten, Frans.

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Uitlaat 75V6

do sep 28, 2006 12:28

Die Spruitstukken van EPS zijn immitaties van CSC spruitstukken dacht ik.

Ik heb echt heel goede ervaringen met CSC. En wil ze ook echt aanraden.
Zou wel alle dempers plaatsen omdat ik persoonlijk niet van dat gebrom houd.

Alfaduce
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:05
Locatie: Capelle ad IJssel

RE: Uitlaat 75V6

do sep 28, 2006 23:26

Ja, ik was al zover dat de spruitstukken wel met een bepaalde nauwkeurigheid aan gelijke lengtes en vloeiende doorsctroming de beste werking geven.
Heb ondertussen bij EPS geinformeerd, komt op een 15 tot 1800 euro voor alleen de spruitstukken. Dan zou CSC toch een stuk gunstiger uitkomen :D
Alfa75register nr90
75 V6 America
Guilietta 170pk

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Uitlaat 75V6

do sep 28, 2006 23:29

Ik heb me laten vertellen dat de CSC spruitstukken nog wel eens willen afscheuren. Let wel: ik heb het niet zelf ervaren en zeg niet dat het zo IS, maar misschien weet iemand hier meer over?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfaduce
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:05
Locatie: Capelle ad IJssel

RE: Uitlaat 75V6

do sep 28, 2006 23:36

Alleen een klein obstakel voor mij is dat als ik de CSC spruitstukken zou gebruiken, ik twee pijpen heb daar waar ik nu van twee in een ga waar de lamda sensor zit. Ik geloof dat ie bij een Motronic te overbruggen is, maar bij een Jetronic........?
Misschien kan de sensor in 1 van de 2 pijpen, maar dat weet ik dus niet
Alfa75register nr90
75 V6 America
Guilietta 170pk

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Uitlaat 75V6

vr sep 29, 2006 08:51

Ik heb ook CSC spruitstukken met deze flexibele delen. Nu is de mijne bij de flexibele delen een kleine 7 maal lek geweest. Dan moet je elke keer 1 kant geheel vervangen dat is redelijk veel werk. Gelukkig werd dit steeds gedaan onder garantie maar op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik ze heb laten vervangen door een vaste pijp ipv flexibel stuk.

Ook ik heb op mijn 75 America (inmiddels had) een jetronic systeem en dit werkte wel met dez lamda sensor.
Zal de foto's eens opsnorren op mijn site..
http://www.koldijk.com/car/uitlaat/

Terug naar “Algemene Technische vragen”