GHOF

Climate control functioneert niet

di mar 01, 2005 10:36

De cc van mijn 146 1.8 ts 16v 1997 werkt ongeveer een kwartier en dan gaat ie uit. Dwz in de stand auto, de ventilator doet het nog wel, want in stand 1-4 blaast ie gewoon lucht. Met deze vrieskou is een functionerende kachel wel prettig! Iemand een idee? Thermostaat/temp-sensor? De computer van het ding is afgelopen zomer vervangen: toen deed ie nix meer.

Alvast dank!
Gerhard

patje1100
Guru
Guru

RE: Climate control functioneert niet

di mar 01, 2005 17:45

Gerhard, Doet ie het nog wel als je hem op handbediening zet ? ( op je voorruit ofzo)

Zo ja, dat is er wat met je toetsje "auto"aan de hand.

Zo nee, dan krijg je dus op geen enkele manier warmte binnen, moet je het in de toevoer naar de kachelradiator zoeken. Die kraantjes waar je warm en koud mee bediend gaan vaak stuk.

Ik neem aan dat je voldoende koelvloeistof in je systeem hebt zitten.?

Je kunt ook even aan die 2 slangen voelen welke door je schutbord je interieur ingaan. Als je kachel op warm staat zouden ze allebei ook warm moeten zijn

Als je motor op bedrijftemperatuur komt werkt je thermostaat .

sukses. Brrrrrrrr

GHOF

wo mar 02, 2005 09:11

Ventilator doet het nog wel in stand 1-4 en dan is ie ook warm. Dus ik bevries niet. Maar die automatische werking is toch wel ideaal..
Overigens deed ie het gisteravond wel weer: wellicht weer zo'n alfa-af-en-toe-kwaaltje?

Koelvloeistof is voldoende.

Tja, ik zie het wel..

Overigens dank voor je reactie!
Nog wat: ruitensproeier rechtsvoor doet het niet, lekt ook, dus het slangetje zal zijn beste tijd wel hebben gehad. Ik heb al gekeken hoe ik dat kon bereiken, maar er zit zo'n zwarte plastic plaat onder de ruitenwwissers, die lijkt moeilijk te verwijderen. Enkele schroeven en wellicht weer van die vervelende klikdingen? Heb jij of iemand anders enig idee? Hoe demonteer ik dat? Een vraagbaak oid is niet te krijgen: uitverkocht.

Heb jij zo'n ding: ingescand of online?

Groeten, Gerhard

patje1100
Guru
Guru

wo mar 02, 2005 16:55

Nee, heb ik niet.

Ik weet niet of het bij jouw auto op dezelfde manier zit als bij mijn 155 maar dat haal je er zeer gemakkelijk uit. Er zitten een stuk of 8 van die torx gevalletjes.

Met dat soort k.. storingen trap ik altijd een paar keer hard tegen het rechter voorwiel en dan werkt alles weer prima. Dat doe ik uiteraard tegen de auto van de buurman maar heeft hetzelfde effect. :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”