Kabouter
Junior Member
Junior Member

Vacuumvervroeger aansluiten op Webers? (Giulia 1300TI)

zo mar 06, 2005 11:03

Aangezien ik mijn Guultje nog niet zo lang heb, ben ik nu langzaamaan alles aan het checken/vervangen/fixen en gisteren was de ontsteking aan de beurt. Zag er niet slecht uit, maar wel alles preventief vervangen en opnieuw afgesteld met de lamp. Hij staat nu weer op de maximale vervroeging bij 5000rpm en loopt best aardig.

Bij toeval ontdekte ik (was me niet opgevallen) dat er een vacuumvervroeger zit op mijn ontsteking die niet aangesloten is... :roll:

Wie weet hoe deze het beste aan te sluiten op mijn twee dubbele webers? Moet er op de inlaatkelk een aansluiting zitten?

Groeten, Bas

p.s. Gisteren ook onbeperkt donuts lopen draaien op t industrieterrein. Zelfs de sjonnen in de Goljes toonden " respectah" toen ze de Guul zagen dansen door de sneeuw :blue_lol:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Vacuumvervroeger aansluiten op Webers? (Giulia 1300TI)

zo mar 06, 2005 16:21

Niks aansluiten die vacuum vervroeging. Mooi zo laten. Er is een Kenner mee bezig geweest...:biggrin:

Oh ja kijk even of je ook nog een "tuutje"op je inlaatspruitstuk zit (Onderop cilinder nr 1) Dop deze dan ook even af voorzover dit nog niet gebeurd is.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Kabouter
Junior Member
Junior Member

ma mar 07, 2005 13:33

Hmm, interessant. Werkt die vervroeger beroerd dan? Of gebeurt dat vaker?

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma mar 07, 2005 16:24

Tja, bij mij maakte het toch wel een verschil bij hogere snelheden...maar ik rij dan ook met een Enkele valstroom Solex carb...
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Rees Cees

Re: RE: Vacuumvervroeger aansluiten op Webers? (Giulia 1300T

ma mar 07, 2005 16:50

Niks aansluiten die vacuum vervroeging. Mooi zo laten. Er is een Kenner mee bezig geweest...:biggrin:

Oh ja kijk even of je ook nog een "tuutje"op je inlaatspruitstuk zit (Onderop cilinder nr 1) Dop deze dan ook even af voorzover dit nog niet gebeurd is.
Huh!
Ik heb hem WEL aangesloten (bij een boxer dan)
Ben erg benieuwd waarom de vaccum slang niet aangesloten moet worden.

Joel
Full Member
Full Member

ma mar 07, 2005 17:08

De vacuumvervroeger in dit geval (Nord met webers of Dellorto) heeft alleen nut bij deellast in midden toerenbereik. Racertjes hebben het daarom niet nodig. Als het erop zit, lekker aangesloten laten!!! Als ie er niet zit kan het geen kwaad en verschil is niet of nauwelijks merkbaar. Maar het mooiste is om wel een aansluiting te maken (gaatje boren, pijpje erin) als je er tijd voor hebt of er makkelijk bij kunt omdat je ze er toch af hebt liggen.
GT 1600 Junior

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vacuumvervroeger aansluiten op Webers? (Giulia 1300T

ma mar 07, 2005 19:19

Huh!
Ik heb hem WEL aangesloten (bij een boxer dan)
Ben erg benieuwd waarom de vaccum slang niet aangesloten moet worden.
Een Boxer is geen Nord. Bij een Nord vervroegd de vacuumvervroeger daadwerkelijk(stationair en deellast) en heeft daar dus alleen maar een emissie-beperkende functie. In de praktijk worden de meeste vacuumvervroegers afgedopt, want het schijnt dat ze zonder vacuumvervroeger wat gemakelijker opnemen vanuit de lagere toerentallen. Bovendien kan hij ook geen verstoring van het ontstekingstijdstip(te vroeg) bewerkstelligen, en dat vindt je blok onder belasting echt niet fijn.

Ik weet niet hoe dat bij een boxer zit, dus ik kan daar zo ook niks over zeggen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”