Funk001
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di jan 30, 2007 10:58

Hikkende 155

di jan 30, 2007 11:05

Opgelost
Laatst gewijzigd door Funk001 op di feb 28, 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 12:17

Check eerst en vooral of de bougiekabels allemaal goed vast zitten.
Verder is ook vuil in de brandstof een mogelijke oorzaak (giet eens een busje injectorreiniger in de tank).
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Funk001
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di jan 30, 2007 10:58

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 12:46

Ok, ik rij vanmiddag even langs de pomp voor een busje injector reiniger en ik zal de bougiekabels wat aandrukken.
Kan het nog ergens anders aan liggen?

Groet en bedankt voor de reactie,

Danny van Heulen

Knopjes

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 14:09

Het zouden misschien de injectors kunnen zijn.

Funk001
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di jan 30, 2007 10:58

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 14:11

Ehm wel iets wat ik zelf kan controleren, als er echt iets ernstigs kapot is moet ik hem laten repareren.
Het gaat er nu even om dat ik zelf even wat 'voor de hand liggende' dingetjes kan controleren om het bovenstaande te besparen.
Garage's zijn niet gratis namelijk.....

Knopjes

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 18:10

Ok, dan zou je op valse lucht in het inlaattraject kunnen controleren. Controleer of alle aansluitingen goed vast zitten en of er geen poreuze slangetjes zijn, spuit wat remmenreiniger op waar het inlaatspruitstuk op de cilinderkop gemonteerd zit (met lopende motor, maar niet in de buurt van ontstekingsdelen komen hiermee!!). Als de loop van de motor verandert, dan is die pakking lek. Controleer of je uitlaat misschien lek, vooral in het traject vóór de lambdasonde, en ook de uitlaatspruitstukpakking controleren.

Dat zijn allemaal dingen die je kan controleren, maar ik denk dat het probleem of bij de injectors ligt (nadruppelen) of zoals al eerder genoemd bij de luchtmassameter. Mochten het de injectors zijn, dan geen nieuwe kopen maar je huidige ultrasoon laten reinigen. Dat is veel goedkoper dan 4 nieuwe. Heb je trouwens een open luchtfilter? Zoja, dan is de kans dat het je luchtmassameter is groter.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Hikkende 155

di jan 30, 2007 18:34

Eerst even laten uitlezen
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: Hikkende 155

wo feb 07, 2007 18:45

PROBLEEM OPGELOST.
We hebben de computer idd. laten uitlezen en het bleek de lampdasonde te zijn, die is dus vernieuwd en de 155 rijdt weer als een speer!!
Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Hikkende 155

wo feb 07, 2007 21:50

Bijna altijd de lambda, heerlijk die uitleesapparaten, veel plezier weer met de 155 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”