Stefan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

straalmiddel

za feb 10, 2007 22:56

Welk straalmiddel kan het beste gebruikt worden om bijv. draagarmen en kleine carroseriedelen te stralen?
Volgens mijn info is er fijne glasparels en aluminium-oxide als straamiddel te koop, maar misschien zijn er nog wel meer middelen.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: straalmiddel

za feb 10, 2007 23:18

glasparel werkt het mooiste
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

164 Q4

za feb 10, 2007 23:51

Je hebt zoveel verschillende straalmiddelen, ieder met een eigen doel. Glasparel zou ik eerder voor het stralen van Alu en RVS gebruiken (non-ferro dus). Hier vind je wel meer info.

@d
Newbie
Newbie

ma feb 12, 2007 20:17

Hoi,

Ik heb het meeste wat ik aan onderdelen had,gestraald met glasparel
en alluminium / non ferro(o.a.carburateurs)met alluminiumoxyde.
Toen ik de straalkast kocht heb ik ook van ieder straalmiddel een zak van 25 kg erbij genomen,achteraf gezien was
de prijs voor zo'n zak natuurlijk weer veels te duur want laatst kocht ik zak glasparel bij Cranenbroek(bekende dhzelf zaak in het zuiden) voor 6.95 en dit straalt ook erg goed.

Gr Ad
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed
Alfa 145 1.4 Boxer
Alfa 1300 GT Junior LussoKlik hier

164 Q4

ma feb 12, 2007 23:18

Oh ja, ben ik nog even vergeten te melden: als je ferro-metalen gaat stralen moet je met datzelfde straalmiddel zeker geen nonferro matalen meer doen omdat je er anders ijzerdeeltjes op krijgt die dan wel weer kunnen roesten. Met staalborstels is dat net zo. Als je met een normale staalborstel over RVS heen gaat dan krijg je na verloop van tijd strepen met roest daar waar je geborsteld hebt. En een RVS-draadborstel moet je dus ook niet even tussendoor voor een stuk ijzer gaan gebruiken en dan weer voor RVS.

Terug naar “Algemene Technische vragen”