Dyon

Backfire !!!!! alweer

za mar 19, 2005 18:59

Ik heb een tijd geleden al eens een onderwerp over een backfire geplaast en heb vele reactie`s gehad maar ineens was het weg en hebben we het er verder niet meer overgehad, Vandaag is het dus weer gebeurd hij knalt weer op gas en loopt ook niet echt lekker alleen deze keer loopt ie ook niet lekker meer op benzine. Mijn vraag is dus hoe kan een backfire ontstaan waar kan ik het probleem gaan zoeken het is volgens mij een LPI gas instalatie.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Backfire !!!!! alweer

za mar 19, 2005 19:24

Eerlijk gezegd: ik zou die wagen maar eens behoorlijk laten nakijken ! De techneuten op dit forum moeten ook maar afgaan op geschreven omschrijvingen, wat niet altijd even makkelijk is...Ik ben maar bang dat iemand eerstdaags een tip geeft die niet helemaal correct is en dat er nog meer ellende van gaat komen !
Dit maar even omdat je met die wagen toch al een en ander hebt voor gehad ( zekeringtoestanden, probleem met de koeling, wat ook electrisch was enz....)

Laat eens ff een diagnose stellen ! ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

164 Q4

za mar 19, 2005 20:00

Backfire op gas heb je al heel snel als hij te arm staat. Daarom moet je op LPG de tank ook nooit helemaal leegrijden. Als je eenmaal een flinke backfire hebt dan kan er al snel iets beschadigen waardoor hij ook op benzine niet goed meer loopt. Het inlaattraject moet je dan goed controleren op oa. scheuren en losgeschoten of kapotte slangen.

newspider

ma mar 21, 2005 09:27

Je kan best kijken of de bougies nog ok zijn en de bougiekabels.
De backfire kan van een slechte ontsteking afkomstig zijn of van een slecht mengsel.
Luchtfilter ook eens doorblazen en de boel opnieuw laten afstellen door de gasinstallateur

Mobster

ma mar 21, 2005 09:47

Een overdrukklepje monteren op het luchtinlaatstuk.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma mar 21, 2005 17:45

Iets waar je zelf iets aan kan doen zijn:

-Zorg dat die nergens een beetje valse lucht aanzuigt door het inlaattraject.
-Zorg dat je ontsteking in orde is.

Maar voorkomen kun je het niet. Zorg ervoor dat de slang na de luchtfilter zit niet al te vast zit. Dan kan die wanneer er de volgenmde keer een backfire optreedt losschieten en dan beschadigd je lmm niet.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Dyon

ma mar 21, 2005 22:37

Oke ik heb hem weer prima aan de praat op benzine nu alleen nog op gas hij wil dus alleen nog starten op gas maar valt daarna ook meteen weeer uit. Als ik rij op benzine en schakel hem over op gas doet ie meteen niks meer iemand een idee wat het kan zijn ik hoor hem wel klikkken bij de gas tank dat ie om schakeld maar hij doet vervolgens niks.

Dyon

RE: Backfire !!!!! alweer!!! Maar weet nu hoe het kwam!!

di mar 22, 2005 23:04

Nou mensen ben er achter waarom die niet meer wou rijden op gas het bleek een bougie kabel te wezen die niet helemaal lekker meer was.Wel raar dat ie wel op benzine reed ermee maar ik heb al vaker gehoord dat op lpg de vonk heel belangrijk is. Van het weekend even nieuwe bougies en kabels halen en rijden dan maarweer. Alleen nog 1 vraag kan ie hier door ook de backfire hebben gehad? Heb al die tijd nooit aan de bougies kabels gedacht.

Floor
Guru
Guru

Re: RE: Backfire !!!!! alweer!!! Maar weet nu hoe het kwam!!

wo mar 23, 2005 09:16

Nou mensen ben er achter waarom die niet meer wou rijden op gas het bleek een bougie kabel te wezen die niet helemaal lekker meer was.Wel raar dat ie wel op benzine reed ermee maar ik heb al vaker gehoord dat op lpg de vonk heel belangrijk is. Van het weekend even nieuwe bougies en kabels halen en rijden dan maarweer. Alleen nog 1 vraag kan ie hier door ook de backfire hebben gehad? Heb al die tijd nooit aan de bougies kabels gedacht.
Welk merk zat erin?
Oo==v==oO

Dyon

wo mar 23, 2005 12:33

de bougies zijn van NGK de kabels weet ik niet volgens mij nog steeds de originelen ze zijn namelijk genummerd met ringetjes. De auto heeft ook 225000 gelopen en denk dat de bougies niet vervangen hebben bij de 200000 dus dat kan zeker een probleem geven volgens mij. En de kabels ik weet niet om de hoeveel km die vervangen moeten worden mischien dat het nog wel eens de eerste kunnen wezen. In iedergeval kwamen er de vonken vanaf vliegen .

Mobster

wo mar 23, 2005 12:41

200.000 km met de eerste set bougiekabels...

Geen wonder dat je problemen hebt.

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

do mar 24, 2005 21:31

Hallo Dyon,

Hmm... heb net een topic gestart dat hier wat op lijkt. Als het met een paar nieuwe bougiekabels te verhelpen is, dan ben ik een gelukkig mens! Al vrees ik dat die bij mij reeds waren vervangen bij de laatste beurt... hmmmzzz :?

Succes in elk geval!
Robbert
Mito 1.4 MA TCT '10

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mar 27, 2005 13:46

Hoi,

Denk ook aan evrvanging van rotor en verdeelkap.
Inderdaad goed zorgen dat ontstekingsdelen 100% zijn, geen valse lucht, klepspeling, ok, timing ok, etc.
Rij zelf al 400.000 met een 75 op LPG, de vorige 2 liter met carb. en Impco installatie had er regelmatig last van met starten, maar de huidige 1.8IE met Vialle installatie heeft slechts 2x een backfire gegeven, 1x omdat de nokkenasverstelling defect was en 1x omdat er een scheur zat in de inlaatbuis.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Terug naar “Algemene Technische vragen”