do mei 10, 2007 20:55
Ik vermoed dat je nu 205/55wr16 hebt ; als er P zero Rosso opzit ga je met elke andere band kwa comfort en regeneigenschappen er op achteruit gaan . Extrasportief ga je met 'n P zero Nero meer uit de verf komen (= stugger) ook goede Sportieve eigenschappen maar dus minder comfort vind je met Bridgestone Potenza .
Te vermijden F1 Goodyear (rolgeluid en te zacht rubber : slijt als sneeuw voor de zon) en de tweelingbroer van DunLop .
Meest Slijtvaste zijn Conti's maar comfort is 0 .
In 17" ga je dus met 'n 215/45r17w uitkomen : Een grotere velg is vooral optisch mooier ; weggedrag verbetert niet noodzakelijk . De grotere velg is overgewaaid uit de Autosport ; in een grotere velg kunnen grotere remklauwen & schijven hun plaats vinden . Spoorgevoeligheid neemt enkel toe met bredere velg (vb. 7 ipv 6,5") of breder loopvlak (vb. 215 ipv 205) .
17" kost uiteraard wat meer dan 16" ...
Op banden mag je nooit besparen : 't is je contact met de weg . Een voortrekker doet tot 3 à 4x zo lang met achterbanden dan met voorbanden . Leg ook liever je achterbanden vooraan en nieuwe achteraan zo kom je na X jaar niet voor het feit te staan dat je achterbanden een type zijn dat niet meer in produktie is .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .