mysterialj
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 19:34
Locatie: almere

problemen met koppeling

zo mei 06, 2007 00:02

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik problemen met de koppeling van mijn alfa romeo 146 1.4 TS 16V Junior
Bij het intrappen van de koppeling hoefde ik nooit ver in te trappen om vooruit te komen,
maar sinds kort moet ik echt de koppeling helemaal intrappen en loslaten om vooruit te komen.

Het gekke ervan is, is dat als ik al een tijdje met de auto heb gereden
ongeveer 8 minuten dan voelt de koppeling niet zo slapjes aan en werkt het weer als voorheen (normaal dus)

Wie herkent dit probleem en kan ons hierbij helpen

Groetjes,

Mysterialj
Alfa Romeo 146 T-Spark 1.4 Tot Heden
Volkswagen Polo 1.4i Tot Heden

Andretti Molletti

RE: problemen met koppeling

zo mei 06, 2007 00:23

Heb je al eens naar de staat van de koppelingsvloeistof gekeken?
waarschijnlijk is of je hoofdkoppelingscilinder of je hulpkoppelingscilinder (of beide) aan het verslijten.
Dat geeft vaak zwarte vloeistof in het potje.

Enn K10 en een N13 dus? ;)

mysterialj
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 19:34
Locatie: almere

RE: problemen met koppeling

ma mei 07, 2007 18:34

Hoi Andretti Molletti,

dankje wel voor je reactie.
ik heb het probleem al gevonden:( (althans anwb)
Mijn koppeling ligt eruit :cry:

ik heb al een garage gevonden die het voor me gaat maken.. gaat +- 350 euro kosten complete koppelingset.
incl montage kosten... bij de dealer was het rond de 600 euries :twisted:

maagoed nogmaals bedankt voor je reactie

greatZzZ: Mysterialj
Alfa Romeo 146 T-Spark 1.4 Tot Heden
Volkswagen Polo 1.4i Tot Heden

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: problemen met koppeling

ma mei 07, 2007 18:38

Hoi Andretti Molletti,

dankje wel voor je reactie.
ik heb het probleem al gevonden:( (althans anwb)
Mijn koppeling ligt eruit :cry:

ik heb al een garage gevonden die het voor me gaat maken.. gaat +- 350 euro kosten complete koppelingset.
incl montage kosten... bij de dealer was het rond de 600 euries :twisted:

maagoed nogmaals bedankt voor je reactie

greatZzZ: Mysterialj
Ik vind het toch gek dat hij het na 8 minuten 'ineens' wel weer normaal doet. Weet je zeker dat er geen probleem zit in het hydraulische koppelingssysteem? Misschien een lekkende hulpkoppelingscilinder (gebeurt vaker)...?
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

mysterialj
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 19:34
Locatie: almere

RE: problemen met koppeling

ma mei 07, 2007 21:37

hoi allemaal, :D
Heb je al eens naar de staat van de koppelingsvloeistof gekeken?
waarschijnlijk is of je hoofdkoppelingscilinder of je hulpkoppelingscilinder (of beide) aan het verslijten.
Dat geeft vaak zwarte vloeistof in het potje.
ik heb zelf effe gekeken naar de koppelingsvloeistof. ennuh het ziet er best zwart uit... voor de rest is het tot maX gevuld..

Ik vind het toch gek dat hij het na 8 minuten 'ineens' wel weer normaal doet. Weet je zeker dat er geen probleem zit in het hydraulische koppelingssysteem? Misschien een lekkende hulpkoppelingscilinder (gebeurt vaker)...?
Jah ik kon op een gegeven moment vandaag niet meer schakelen.. anwb gebeld... later verder gereden.. met hard duwen op de koppelingspedaal en hard trekken aan de koppeling zelf ging het redelijk goed...
heb hem effe stil laten staan voor de deur en vrouwtje was zoooooooooow nieuwsgierig en reed effe een blokkie om.. ennuh ze zegt vandaag weer van het doet gewoon normaal :!: terwijl anwb moest komen en niks kon doen, gewoon voorzichtig naar huis rijden en dealer gaan :!: was het antwoord (koppeling ligt eruit)

ik ga morgen vroeg naar de garage en kijken wat er definitief uitkomt.
ik heb ook het vermoeden dat jullie gelijk hebben, want het doet het soms wel en soms weer niet..
ik houd hullie op de hoogte.. in ieder geval bedankt..

Gr33tZzZ: Mysterialj
Alfa Romeo 146 T-Spark 1.4 Tot Heden
Volkswagen Polo 1.4i Tot Heden

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: problemen met koppeling

di mei 08, 2007 00:16

hoi allemaal, :D
Heb je al eens naar de staat van de koppelingsvloeistof gekeken?
waarschijnlijk is of je hoofdkoppelingscilinder of je hulpkoppelingscilinder (of beide) aan het verslijten.
Dat geeft vaak zwarte vloeistof in het potje.
ik heb zelf effe gekeken naar de koppelingsvloeistof. ennuh het ziet er best zwart uit... voor de rest is het tot maX gevuld..

Ik vind het toch gek dat hij het na 8 minuten 'ineens' wel weer normaal doet. Weet je zeker dat er geen probleem zit in het hydraulische koppelingssysteem? Misschien een lekkende hulpkoppelingscilinder (gebeurt vaker)...?
Jah ik kon op een gegeven moment vandaag niet meer schakelen.. anwb gebeld... later verder gereden.. met hard duwen op de koppelingspedaal en hard trekken aan de koppeling zelf ging het redelijk goed...
heb hem effe stil laten staan voor de deur en vrouwtje was zoooooooooow nieuwsgierig en reed effe een blokkie om.. ennuh ze zegt vandaag weer van het doet gewoon normaal :!: terwijl anwb moest komen en niks kon doen, gewoon voorzichtig naar huis rijden en dealer gaan :!: was het antwoord (koppeling ligt eruit)

ik ga morgen vroeg naar de garage en kijken wat er definitief uitkomt.
ik heb ook het vermoeden dat jullie gelijk hebben, want het doet het soms wel en soms weer niet..
ik houd hullie op de hoogte.. in ieder geval bedankt..

Gr33tZzZ: Mysterialj
Okido, zeker doen :thumbs:
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Andretti Molletti

RE: problemen met koppeling

di mei 08, 2007 00:48

Hoe het ook uitpakt de ANWB gaat hier gelijk krijgen ;)

:mrgreen: :mrgreen:

mysterialj
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 19:34
Locatie: almere

RE: problemen met koppeling

zo mei 27, 2007 12:41

hallo allemaal,

heb sinds kort de cilinder bij de bak laten vervangen, en heb daardoor geen lekkage meer.
dus het is eindelijk opgelost.

Gr33tZzZ: Me
Alfa Romeo 146 T-Spark 1.4 Tot Heden
Volkswagen Polo 1.4i Tot Heden

Terug naar “Algemene Technische vragen”