MartijnGTV
Newbie
Newbie

Spider (type 4) staat scheef

zo apr 03, 2005 20:05

Hoi, ik ben sinds kort de nieuwe eigenaar van een hele mooie Spider type 4 uit 1990 met slechts 35K km op de teller. Hij is in erg goed staat maar alleen valt mij op dat de linker achterkant wat lager is dan de rechter achterkant. Ik dacht eerst dat dat misschien kwam doordat de benzinetank helemaal vol was en hij daardoor wat scheef stond. Maar nu de tank bijna leeg is staat hij nog steeds zo scheef. Het scheelt +/- 2.5 a 3 cm. Heeft iemand een idee of dit normaal is is waar dat anders aan kan liggen? Moeten mogelijk de veren vervangen worden???

Verder valt me ook op dat de auto aan de achterkant een beetje "waggelt" als ik een drempel over ga maar ik had al gelezen dat de Spider nou niet echt een stijve carrosserie heeft, dus dat kan misschien wel kloppen... maar zeker weten doe ik het niet. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Alvast bedankt!

Martijn

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Spider (type 4) staat scheef

zo apr 03, 2005 21:01

wellicht is er een veer gebroken. heb ik ook net gehad.
er zit om de originele veer een plastic hoes, precies op de helft was de veer doorgeroest.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”