Ik gebruik ook Castrol SAF-XJ 75W140, in het diff van een mercedes 190 diesel. Dat jankte licht, en op aanraden van een olie-expert in het duitse forum motor-talk.de, zie onderstaande links, heb ik de Castrol erin gedaan. Deze olie wordt bijv. door BMW voorgeschreven voor diffs met sper, maar kan ook in gewone diffs gebruikt worden.
http://www.motor-talk.de/beitrag151f10058649s.php
http://www.motor-talk.de/beitrag151f10062650s.php
Het verschil met deze olie is duidelijk hoorbaar in de mercedes, het janken is zo goed als verdwenen. Met andere woorden, ik kan deze olie ook aanbevelen.
Een gebruikelijke viscositeit van diff olie is 80W90 of 85W90. De Castrol is met 75W in koude toestand iets minder dik en met 140 in warme toestand juist wat dikker dan de gewone olie. Overigens ook weer niet heel veel dikker, want 140 is de eerstvolgende hogere viscositeitsklasse boven de 90 voor versnellingsbakolie. Een voordeel van de hogere viscositeit in warme toestand is dat kleine lekkages langs keerringen kunnen verminderen. Eventueel kan je bij kleine lekkage ook nog een middeltje toevoegen dat de rubbers iets doet opzwellen, bijvoorbeeld Leaklock. Dit heb ik bij het vervangen van de diff olie in de benz ook toegevoegd omdat het licht "zweette". Na ca. duizend km rijden stopte de lekkage en nu is het diff totaal droog.