Hallo mede Alfisten,
Afgelopen week tijdens de nachtrit heb ik een nare tik in het boxerblok opgelopen. Alleen stationair hoorbaar en volgens 2 monteurs een dienst weigerende klepstoter, mogelijk als gevolg van een verstopt oliekanaal. Het gaat om een 33 16v met 280.000 kilometer op de klok.
Net 2000 km terug de olie verversen laten, er is 10W60 AGIP racing ingegaan een volledig synthetische olie. Ik ben benieuwd naar jullie mening, zal ik de 10W60 erin houden of terug gaan naar 10W40 half synthetisch? Kan er door de dunne vol.synth. vuil zijn losgekomen die een oliekanaal heeft geblokkeerd?
Ik hoor graag van jullie! Ieder advies is welkom! Ik zit te denken aan reiniginsmiddel er door om klepstoter weer bij de les te krijgen en dan terug naar 10W40 half.synth. Wie heeft er ervaring met dergelijke reinigingsmiddelen?
Ciao
Jorik