Het subframe van mijn Lancia Delta 2.0 16v LS is verroest en deze moet worden vervangen. Nu heb ik op een sloperij een goed subframe gekocht.
Nu is mijn vraag hoe ik het subframe moet vervangen. Het subframe van de Delta is een constructie die dient als motorsteun maar waar tegelijk ook de draagarmen aan vast zitten. Ik geloof dat alle moderne alfa's (145/146 TS, 156, 147) ook een dergelijke constructie hebben.
Wat ik er van begrepen heb moet je er voor zorgen dat je de motor op de een of andere manier ondersteund want anders zakt deze naar beneden. Bij de Alfa/Fiat/Lancia garage hebben ze een speciale balk die er voor zorgt dat de motor ondersteund blijft als je het subframe los maakt. Ik heb alleen de beschikking over een brug en een versnellingsbak krik.
Ik vraag mij af of het vervangen van een subframe zonder speciale steunbalk een beetje te doen is. Als het wel te doen is, hoelang ben je er dan ongeveer mee bezig? Als ik een brug huur bij een doe-het-zelf garage heb ik van 8 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags de tijd, het zou mooi zijn als het in een dag lukt.
Alvast bedankt.
Vr gr,
Rody