Nee hoor, er is geen water als restproduct als je benzine of diesel verbrandy.
Het is van de warme uitlaat die afkoelt. Daarbij vormt condens (water) in de uitlaat. Als je de auto start loopt er eerst wat water uit de uitlaat.
Geen probleem als je een foutief gegeven onderuit haalt / corrigeert, zorg alleen dan wel dat je zeker van je zaak bent. Als je het niet zeker weet, reageer daar dan niet op. Breng het in ieder geval niet zo stellig als dat je hier gedaan hebt, want het is nog fout ook!
Bij de verbranding van koolwaterstoffen (zoals benzine/lpg/diesel) komt water en co2 als hoofdproducten vrij. Doorgaands komt water in gasvorm (onzichtbaar) naar buiten. Als het buiten koud is en/of de motor is nog koud, verlaat het water in dampvorm of in vloeibare vorm de uitlaat.
Bij veelvuldig korte ritjes blijft er dus water in vloeibare vorm in je uitlaat achter wat uiteindelijk tot rotten gaat leiden en zodoende de uitlaat veel eerder versleten is dan bij lange ritten.