LPJ
Newbie
Newbie

Zekeringkast Montreal

ma sep 24, 2007 10:06

Hoi,

Ik heb me net een Montreal aangeschaft, maar de achterlichten doen het niet. Nu ging ik eens kijken in de zekeringkast, maar ... waar in godsnaam zit die? ^^

Afbeelding

Zo moeten ze er blijkbaar uit zien, maar ik kan ze dus niet vinden ... iemand enig idee?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Zekeringkast Montreal

ma sep 24, 2007 10:38

Als de achterlichten nog op de originele zekering zitten zou het te vinden moeten zijn afgaand op de tekst. Dat is niet het beste uitgangspunt. Beter is het om je zekeringen even na te lopen en stuk voor stuk door te meten. Kan je gelijk de contactjes even licht opschuren en misschien de houders even bijbuigen als de zekeringen niet zo goed meer zouden klemmen. Is gelijk een leuke uitdaging om eens mee te starten. Als de zekeringen wel heel zijn kan je met een testlampje controleren of de spanning wel bij de achterlichten aankomt. IS dit het geval dan is de massa aansluiting naar de carosserie mogelijk een oorzaak.

Laat maar horen hoe het afloopt...
Dirk - Giulia2000TS

LPJ
Newbie
Newbie

ma sep 24, 2007 10:48

't probleem is (nog) niet de juiste zekering in de zekeringkast te vinden, maar de zekeringkast zelf te vinden ;)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 24, 2007 11:13

gokje, onder motorkap gekeken?
156

LPJ
Newbie
Newbie

ma sep 24, 2007 11:24

Ja, onder motorkap, bij dashboard, dashboard eraf en onder dashboard, in de koffer, ... dus ofwel kijk ik ergens verkeerd, kijk ik niet goed, ofwel is die weg ^^

Veel draden met plugskes in allerlei kleuren op overschot ook die daar onder de motorkap liggen ... maar geen die blijkbaar verbonden is met m'n achterlichten als ik daar eens wat stroom op zet.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Zekeringkast Montreal

ma sep 24, 2007 13:56

Hoi,

Ik heb me net een Montreal aangeschaft,
Gefeliciteerd! Zet je ajb ook foto's neer en dergelijke in een "even voorstellen" topic?
Helaas weet ik niet voor je waar de zekeringenkast zit....

Roeltje 164

ma sep 24, 2007 16:59

Will Mertens Weert ( Limburg )

Registerleider montreal register Telefoon: 0495 536453
E-mail: montreal@alfaclub.nl

Hij verteld je alles, leest vaak zijn mail en een echte montrealfreak.... :wink:

Gr Roel

Ton
Member
Member

ma sep 24, 2007 19:56

De zekeringskastjes staan op de foto . Je moet alleen even de zwarte deksels verwijderen , want daar zitten de zekeringen onder . Loshalen geschiet d.m.v. de boutjes met de ronde kop , middenin .

Wees wel voorzichtig met die deksels , het zijn zeer gezochte ( en dus dure ) items .

Ook met het verwijderen van de achterlichtglazen moet je voorzichtig zijn , de schroefboutjes willen nog wel eens vastgerot
zitten . Als ze nog gangbaar zijn , direkt invetten .

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 24, 2007 20:17

Ik vermoed dat ie de plaats niet kan vinden waar de zekeringkast zich bevind. Linksonderin achter een klepje wellicht?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 24, 2007 20:23

Zoiets meende ik ook al op te maken. Getoonde foto komt in ieder geval van alfamontreal.info

Gezien de plaats van de accu en de getoonde constructie vermoed ik dat KAS gelijk heeft. Waarschijnlijk een klepje linksvoor in het zijschot die mogelijk is verstopt door een stukje vloerbedekking.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma sep 24, 2007 20:25

Ik vermoed dat je in het interieur moet zoeken, links of rechts onder het dashboard.
Links is het meest gebruikelijk bij de meeste auto's, maar bij een racer Monti zag ik rechts alle draden/kast zitten.

Ton
Member
Member

ma sep 24, 2007 22:14

Sorry , verkeerd begrepen . Idd , links onder dahboard . Hier zit een chromen vierkante knop .Bij mijn auto
zit hier ook het lampje voor de voetverlichting naast .

LPJ
Newbie
Newbie

di sep 25, 2007 19:35

Wel potver, met een handig hendeltje aan om het open te doen en alles. Toch overgekeken dan :/

Bedankt!

Terug naar “Algemene Technische vragen”