Gebruikersavatar
Dries106
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 19:24
Locatie: Dalfsen

wielen 17 inch komen tegen bumper met insturen

do okt 11, 2007 20:31

Hoi colega Alfisti :) Heb een tijdje geleden mijn Zender Milano wielen onder mijn 75 T.S geplaatst Staat erg bruut 8)
Maar nu wil het geval dat met insturen de wielen tegen de bumper aan komen :twisted: en bij uiterste stuur uitslag tegen skirts :?: Dus velgen er weer af :evil: want dat wil ik niet dat de banden ergens tegen aanlopen.

De velgen zijn 17 inch ET 25 en 7.5J met bandenmaat 205/40/17 (yokohama banden) en de velgen zijn met 5mm spacers geplaatst anders paste het niet :evil: (komen anders tegen remklauwen) Nu is mijn vraag hoe doen andere mede alfisti dit WANT er hebben er meer 17 inch onder hun schoonheid sommige zelfs 18 inch :?: :?:

Ligt dit aan de ET die te laag is :?: :?:

Wat is de ET standaard met de 14 inch speedlines :?: :?:

Heb nu de 15 inch speedlines geplaatst van een 164 v6 5x98 6J en ET 40 maar die staan niet mooi genoeg vindt ik, zitten te ver naar binnen (komt door de ET van 40).

Kan iemand mij vertellen wat de ET is van de 15 inch speedlines van de 75 3.0 qv????

Foto's zijn hieronder geplaatst, ook detail foto's van de velg tegen de bumper.

Afbeelding
Linker voorwiel loopt aan tegen bumper bij geringe stuuruitslag
Afbeelding
linker voorwiel
Afbeelding
Rechter voorwiel loopt aan tegen skirts en niet tegen de bumper (zie foto hieronder)
Afbeelding
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: HELP! HELP!! wielen 17 inch komen tegen bumper met instu

vr okt 12, 2007 10:28

Dries, je velgen staan te breed...Et25 en dan ook nog een 5 mm spacer da's te veel voor een 75 a/d voorkant...
Zonder spacer zou je het misschien nog net redden (maar ja dan loopt de remtang tegen je velg :? )
Wat een pietsje kán helpen is de auto verlagen..heus! De body met de uitsparingen voor de wielen komt dan een x aantal cm lager over de wielen te hangen waardoor je soms net wat meer ruimte houdt.
Heb zelf op mn 75 v6 destijds gehad dat de band (205/40/17 op borbet C ,7,5J et30) voor aanliep tegen de bumperhoek bij insturen.Auto is toen een tijdje later verlaagd en t probleem was weg...
Als t btw niet al teveel is zou je kunnen proberen om de bumperhoek voorzichtig iets weg te flexen? (aan de binnenkant)
Velgen komen van een 164 of gtv6 oid schat ik? Die hebben meer ruimte in de wielkuipen...Jammer t staat geweldig iig, suc6 er mee ,grtz,fRank
Edit; dat ze tegen je skirts aanlopen is makkelijk op te lossen; een parkertje door de skirts in de felsnaad van de koets draaien, geeft je band net wat meer ruimte...(wel ff goed anti roest erop!!)
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Dries106
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 19:24
Locatie: Dalfsen

RE: HELP! HELP!! wielen 17 inch komen tegen bumper met instu

vr okt 12, 2007 11:11

Frank bedankt voor je reactie :jumping: Het verlagen zat toch al in de planning, mocht het dan nog niet genoeg zijn dan komen de velgen te koop of wil ik ze ruilen tegen 16 inch.
Dan zit ik te denken aan borbet C of de speedlines 2 delig (indien de ET dan wel hoger is dan 25 ) anders de velgen van een numerata.
Maar de zender milano's weg doen dat zou zonde zijn want de velgen staan mooi en zijn GOUD waard die vindt je niet meer :twisted:

En ja de velgen komen van een 164 3.0 V6 QV af. :)

Bedankt voor je tips Frank
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: HELP! HELP!! wielen 17 inch komen tegen bumper met instu

vr okt 12, 2007 11:32

Misschien een vreemde suggestie maar kun je je bumper niet iets naar voren monteren.
Volgens mij is daar nog wel iets ruimte in de bevestigingsgaten.

BTW ik heb Azev A in 17x8" gemonteerd en dat gaat goed met 205 voor en achter (daar zou 215 ook passen)
Wel verlaagd.
ET weet ik niet uit het hoofd




Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: HELP! HELP!! wielen 17 inch komen tegen bumper met i

vr okt 12, 2007 14:01

Misschien een vreemde suggestie maar kun je je bumper niet iets naar voren monteren.
Volgens mij is daar nog wel iets ruimte in de bevestigingsgaten.

BTW ik heb Azev A in 17x8" gemonteerd en dat gaat goed met 205 voor en achter (daar zou 215 ook passen)
Wel verlaagd.
ET weet ik niet uit het hoofd




Eric
Zou idd ook een optie zijn Eric, de bumper heeft sleufgaten voor de bevestiging... :idea:
Jij hebt trouwens et30 als ik het wel heb... :wink:
@dries; die numerata velgen zijn het net niet denk ik..passen wel uiteraard maar ze zijn 14 inch en staan zeker ook te smal onder een verlaagde 75...
Niet te gauw de moed opgeven he, wie mooi wil zijn etc...suc6!!!
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: wielen 17 inch komen tegen bumper met insturen

vr okt 12, 2007 14:30

Dries. Misschien heb ik binnenkort 16 inch te koop...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Terug naar “Algemene Technische vragen”