Hoi , op mn 156 zit een ,zover ik kan beoordelen, origineel Alfa alarm. Handzenders met alfalogo, ook de bedrading van bv de sirene zit met originele draadboom en stekker bevestigt (rechts, op de chassisbalk onder de kap)
Ennieweej, dacht vanavond om m maar eens met aangesloten accu te laten staan (accu heeft, doordat er sinds ik m heb aan gewerkt is, niet aangesloten gestaan)
Nah, druk op de knop> alle deuren en kleppen gesloten, alarm schakelt in (ledje gaat lanzaam knipperen)
Na enige tijd (geen vaste tijd overigens, varieerd van enkele tientallen seconden tot enkele minuten), jawel dat gebler vanonder de kap...
Ok, druk m van slot , even wachten, terug op slot> zelfde ritueel...
Heb, om van t ge-emmer af te zijn, de -klem er weer naast gelegd maar dit is uiteraard geen optie als ie binnenkort als daily usato ingezet gaat worden...
Wie kent dit probleem en weet de oplossing of, mij ook best, weet de truc om het alarm te omzeilen zonder de 'deur op slot op afstand' functie teniet te doen?
Auto heeft overigens wel al divere keren gewoon gestart/gereden en accu is vol ,dus spanningsval lijkt me uitgesloten..
Graag jullie tips, grtz,fRank