Dit zijn de twee halve maantjes, daarin zitten gaten met schroefdraad waarmee de bouten invallen waarmee je je vliegwiel vast zet. Er is dus niks gebroken .mvg. Richard.
Inderdaad. Je blok moet echt goed achterover gekanteld staan anders krijg je de bak er niet recht voor en dan krijg je 'm er niet in.... uuh ,.... pardon.
Hoe heb je je platen gecentreerd ? Als je geen centreerpen hebt kun je een pijpsleuteltje pakken die je klem zet in je toplager. Dan hoef je alleen maar naar de vertanding van het gat in je koppelingsplaten te kijken of die ook in het midden zit.
De bak in de versnellingzetten dan kun je de tanden van de prise-as eventueel verdraaien om ze makkelijker in elkaar te laten grijpen. Vet hem ook even in. (niet de koppelingsplaat natuurlijk)
Het trukzetten van de plaat en drukgroep met je eigenlijk doen met een speciaal gereedschap. Je moet de drukgroep en plaat namelijk juist centreren. Het is mij tot nu toe op gevoel ook gelukt. Als je een centreerpen hebt is het helemaal handig.
Of als je de precieze maten weet kun je ff naar de draaibank toelopen en zelf het gereedschap maken (heb ik gedaan voor de snoek van m'n pa, werkte perfect) of idd een stuk oude as afzagen....
Nog ff een vraagje; is een brug noodzakelijk om de bak eraf te halen of kan het ook als ie op bokjes staat? De synchro van mijn tweede versnelling van m'n junior is namelijk naar de filestijnen......