De nokkenaskeerring lekt olie en die wil ik gaan vervangen.
Wat zijn de stappen om dit te doen ?
in de werkplaats hebben ze daar blokkeersleutels voor. Jij zal daar zelf iets voor moeten verzinnen. Met een luchtsleuteln is die moer overigens zo los hoor, dingen zitten niet zo bijzonder strak vast. Er zitten ronde gaten in het riemwiel. Misschien dat je daar iets doorheen kan steken... zorg er iig voor dat je het riemwiel niet beschadigd, en hij ook absoluut niet ergens door mee kan gaan draaien. Dat kost je je kleppen...thnx !..hier heb ik wat aan
Riemwiel blokkeren: hoe kan ik dit eenvoudig blokkeren
Heheh, inventief moet je zijn he Ik heb zelf uit een dikke plaat staal een handgreep geknipt. Vervolgens een rond deel ten grote van het riemwiel erop gelast. Op dit ronde deel zitten 2 dikke stalen pennen gelast die door de gaten van het riemwiel vallen...maak van wat stevige stalen strippen, hoekijzers of buizen o.i.d. samen met brote bouten een pen gatsleutel . Deze steek je dus met de pennen (bouten) in de gaten van het nokkenaswiel om hem tegen de brug of zo te blokkeren. Zelf heb ik zo twee pengatsleutels, een grote (voor dit soort werk) van oude deurgehengen gemaakt en een kleintje voor bijvoorbeeld nokkenassen van een nord te verdraaien e.d. Makkelijk en goedkoop.
Deze kan je het beste los draaien terwijl je distributieriem er nog op zit. Als hij dan nog mee draaid kan je je krukas tegen houden met dopje 36thnx !..hier heb ik wat aan
Lijkt me niet bevordelijk voor de distributieriem. Hoe lang zitten de spanrollen en riemen er uberhaubt al op? Wellicht is het slim om die direct mee te nemen. Alles is nu immers toch al openDeze kan je het beste los draaien terwijl je distributieriem er nog op zit. Als hij dan nog mee draaid kan je je krukas tegen houden met dopje 36thnx !..hier heb ik wat aan
LOL.., niet zo moeilijk doen jongens
Oja, let wel ff op dat je die spie van je nokkenas niet kwijt raakt
De korste weg de nokkenas verdraaien, tot ie weer op het merkteken staat. Dat gaat idd zwaar, want je moet dus enkele kleppen openduwen. Als de rest netjes op merktekens staat gaat er dus niks stuk..kan ik gewoon door draaien tot de markering of gaat er dan iets stuk ?