Kijk! En daarom wilde ik meer info - want het zou kunnen dat ik iets niet zie wat essentiëel zoiu kunnen zijn....(zie mijn bijdrage aan een soortgelijk probleem hier in het topic)
Dus kunnen we Algemene Technische Vragen rubriek eens meer gewicht gaan geven....

Hehe, mooi uitspraak. Hoe het contactslot er vanbinnen uit ziet weet ik eerlijk gezegd niet.
Het motronic systeem van de 16V is trouwens uit te lezen dmv knippercode. Heb je dit al geprobeerd?
Er zit geen motronic in de 1.5 IE toch? Alleen in de allerlaatste 1.7 16V heb ik begrepen...
Dan nog zal als er motronic op zit er weinig uit te lezen zijn waarschijnlijk, die geeft alleen aan als er een verkeerde meetwaarde uit een sensor komt, niet waar of er een contactbreuk zit. Bij het uitlezen van fouten bij een sensor zal de motor doorlopen, dus ik geef je weinig kans dat je iets nuttigs uit een motronic gaat halen met deze symptomen. Een hall-gever die niets meer roept zal door de ECU als stilstaande motor worden geinterpreteerd en gaat geen foutcode genereren.
Het is lastig dat dit niet echt vaak voorkomt, anders zou je nog de moeite kunnen nemen om een (dure) digitale scoop met memory op een aantal punten op je auto aan te sluiiten en te kijken waar je signalen wegvallen als de symptomen zich voordoen.