huub

GTV turbo hapert

ma mei 16, 2005 12:56

Hallo,

Heb al weer 2 jaar naar volle tevredenheid een GTV Turbo uit 1999. Enige probleem wat ik vanaf begin heb is dat de auto bij vol acceleratie inhoudt. Wat licht spelen met het gas of langzaam vol gas geven helpt meestal, maar lijkt net of de zaak door het motor management wordt tegengehouden. Heb samen met Squada tuning tijdens het tunen van de auto motor mgt uitgelezen maar geen resultaat. Toen de turbo vervangen maar helaas ook niets geholpen.

Kan iemand mij helpen met het vinden van de oorzaak? Hoor zaken als pingelsensoren, bougiekabels maar probeer de speld in de hooiberg wat groter te maken.

Hoor het graag,

Huub

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

RE: GTV turbo hapert

ma mei 16, 2005 17:24

Al een keer de LMM schoongemaakt, als deze vervuild is leid je vermogens verlies.

Als ik het zo even oppervlakkig lees komt jou verhaal een heel eind in deze richting, langzaam wat gas geven verbetert het wel maar ineens trappen... oei..

LMM (lucht massa meter) meldt de hoeveelheid lucht die passeerd aan het managemt die hierop het brandstof mengsel samenstelt voor optimale prestaties.
Indien vervuild of defect treedt er bij veel inlaat een verkeerde meting op en managementsys. reageert niet of niet goed...

suc6
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

huub

ma mei 16, 2005 19:04

Hans,

dank voor je snelle antwoord.

Weet je ook waar ie zit? Ga ik het proberen.

Dank,

Huub

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

ma mei 16, 2005 21:29

ik heb het zelfde probleem, echter ik heb nog een 3 liter ook ;-)

ik ben ook al tijd bezig met zoeken.
het is iig niet je pingelsensor want dat kom je helemaal niet meer normaal vooruit (mits je ineens een schok krijgt bij vol wegtrekken, totale inhouding dus)
wat ik laatst heb geprobeerd is de wast gate te smeren. het lijkt erop dat dit werkt, heb er een beetje wd40 op gespoten maar merk resultaat (of het zit gewoon tussen mn oren want ik loop al 1.5 jaar met het probleem)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Terug naar “Algemene Technische vragen”