giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Vraagje voor de heren techneuten alhier V6 3.5 loopt ***

vr sep 19, 2008 00:42

Ik zal mij mengen: Dynamo had vorig jaar (vorige APK) ook al dit of soortgelijk probleem en toen betrof het de bedrading eromheen. Laadspanning AAN de dynamo was toen goed. Ook met belasting.

Volgens mij is het grootste nadeel Roel dat er destijds met meerdere mensen tegelijk aan de bedrading is gewerkt tijdens het realiseren van jouw project - dat heb je nu meermaals moeten ondervinden.
Veel checken en veel kijken naar goede massa's loste al eea op toen ik keek. (Overigens was de overbouw geen makkie moet ik toegeven.)

Neemt niet weg dat de dynamo inderdaad wel eraan kan zijn maar twijfel daar wel aan. Overigens had je tijdens jouw vakantie daar geen last van toch?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Andretti Molletti

vr sep 19, 2008 01:00

Ik zal mij terug mengen :wink:
Goed gereedschap is het halve werk: hup scope erop en kijken naar de rimpels en de spikes vd dynamo!

Speeder

Re: RE: Vraagje voor de heren techneuten alhier V6 3.5 loopt

vr sep 19, 2008 01:34

Ik zal mij terug mengen :wink:
Goed gereedschap is het halve werk: hup scope erop en kijken naar de rimpels en de spikes vd dynamo!
Waarom direct met het duurde gereedschap (scope) aan het werk? De houdbaarheid van een dynamo is met een mulitmeter toch immers ook te checken ?

Andretti Molletti

vr sep 19, 2008 13:39

Daar heb je wel gelijk in.. waarom .. Why...?? :?

Omdat ik iemand ben van diagnoses stellen en het waarom ve storing wil weten.
In de huidige maatschappij is de diagnose niet belangrijk, maar het resultaat, dus vervangen van de dynamo en evt later de accu en nog later de kabel is uiteindelijk goedkoper dan een Multimeter en of scope aanschaffen, laat staan de training om deze te gebruiken.
Dus... daarom zou ik hem aan de meter cq scope hangen, geef ik een plausibele verklaring voor de mogelijke storing en bijbehorende oplossing en zou ik graag een scope erop hangen..
Tja, zo ben ik nu eenmaal, geld maakt niet gelukkig, de juiste diagnose wel.

Vertel een Speeder, zou jij gratis en voor niets een idiote hollander die ineens belt vanuit Italië met pech helpen?? :twisted: :wink: :wink: :wink:

Ieder zijn manier en ding, vele wegen leiden naar Milaan... en de weg is breed genoeg voor meerdere manieren 8) :lol:

Roeltje 164

vr sep 19, 2008 15:21

Klopt Tom op vakantie géén enkel probleem gehad ( 4500 km ) en ja , wij zijn van de gezelligheid sleutelen bij het 164, met alle gevolgen van dien.
Maar neemt niet weg dat er zeker een massa probleem is.
Ik hoorde laatst dat het gasklephuis ook massa nodig heeft, dat is er niet!!
Er zat ook een klein massa draadje aan de motorkap, dis zal ik ook eens opzoeken.
Als ie weer een beetje rijdt komt ie jouw kant op Tom, op zeker volgende week!!

Gr Roel :wink:

wilco
Member
Member

vr sep 19, 2008 19:15

Klopt Tom op vakantie géén enkel probleem gehad ( 4500 km ) en ja , wij zijn van de gezelligheid sleutelen bij het 164, met alle gevolgen van dien.
Maar neemt niet weg dat er zeker een massa probleem is.
Ik hoorde laatst dat het gasklephuis ook massa nodig heeft, dat is er niet!!
Er zat ook een klein massa draadje aan de motorkap, dis zal ik ook eens opzoeken.
Als ie weer een beetje rijdt komt ie jouw kant op Tom, op zeker volgende week!!

Gr Roel :wink:
ik zou zoiezo all massadelen vd motor met elkaar verbinden doormiddel van draar en die ronde nijpklemmetjes die onder een M6 bout kan doen. dan weet je zeker dat alles massa heeft en ga je veel onverklaarbare storingen tegen.
Ik heb dat ook direct gedaan en nooit rare storingen gehad. Ik zeg niet dat dat het probleem is, maar iig een goede manier om uit te sluiten.
164 3.0 24V 1997

Andretti Molletti

vr sep 19, 2008 19:20

Misschien moet ik een apart topic aanmaken, maar wie legt mij eens uit waarom mensen dingen doen, vervangen, sleutelen aan auto's etc, en er totaal geen zinnige verklaring bij hebben WAAROM?
Gasklephuis massa?? een hoop massa-draadjes??? Alle massadelen verbinden?? Onverklaarbare storingen???

Speeder

vr sep 19, 2008 21:02

Daar heb je wel gelijk in.. waarom .. Why...?? :?

Omdat ik iemand ben van diagnoses stellen en het waarom ve storing wil weten.
In de huidige maatschappij is de diagnose niet belangrijk, maar het resultaat, dus vervangen van de dynamo en evt later de accu en nog later de kabel is uiteindelijk goedkoper dan een Multimeter en of scope aanschaffen, laat staan de training om deze te gebruiken.
Dus... daarom zou ik hem aan de meter cq scope hangen, geef ik een plausibele verklaring voor de mogelijke storing en bijbehorende oplossing en zou ik graag een scope erop hangen..
Tja, zo ben ik nu eenmaal, geld maakt niet gelukkig, de juiste diagnose wel.

Vertel een Speeder, zou jij gratis en voor niets een idiote hollander die ineens belt vanuit Italië met pech helpen?? :twisted: :wink: :wink: :wink:

Ieder zijn manier en ding, vele wegen leiden naar Milaan... en de weg is breed genoeg voor meerdere manieren 8) :lol:
You got me on that one...maar vroeg of laten moeten we allemaal leren om tot behoorlijk niveau te komen ;)

De toedracht van het 'waarom' begrijp ik volkomen... ook mijn idee overigens. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik eerder verwacht dat iemand een multimeter thuis heeft liggen, dan een dure scoop... en dat je met die multimeter ook een betrouwbare diagnose kan stellen.

:roll:

Andretti Molletti

vr sep 19, 2008 21:04

Meestal wel maar niet altijd ;)

en het gaat me niet om je te "gotten" maar om mijn standpunt duidelijk te maken.

deze diagnose is alleen door iemand met veel know how er uit te meten (met een multi-meter dan he)..

Speeder

vr sep 19, 2008 21:04

Misschien moet ik een apart topic aanmaken, maar wie legt mij eens uit waarom mensen dingen doen, vervangen, sleutelen aan auto's etc, en er totaal geen zinnige verklaring bij hebben WAAROM?
Gasklephuis massa?? een hoop massa-draadjes??? Alle massadelen verbinden?? Onverklaarbare storingen???
Laughing Out Loud :blue_lol: :blue_cool:

...geeft Andretti een colatje... cool down ;)

Speeder

vr sep 19, 2008 21:16

Meestal wel maar niet altijd ;)

en het gaat me niet om je te "gotten" maar om mijn standpunt duidelijk te maken.

deze diagnose is alleen door iemand met veel know how er uit te meten (met een multi-meter dan he)..
Voor mij is je standpunt in ieder geval duidelijk..

Hoe stel je diagnose (dynamo) met een scope? :roll:

Roeltje 164

vr sep 19, 2008 21:16

Okay, Dre wanneer heb je tijd??
Volgende week 4 dagen vrij na woensdag :whistle:
Ik wil graag van je leren... :idea: :wink:

Hele emmel cola en eten uiteraard..... 8)

Gekkigheid allemaal, maar goed dat wordt dus meten en checken naat kabels en massa's etc. etc...

Ik draai dit topic wel uit...

gr Roel

Andretti Molletti

vr sep 19, 2008 21:42

vervang je dynamo nou maar :lol:

als dat het niet is, dan ga ik echt eens meten voor je!!!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 19, 2008 22:03

Als je spanningsregelaar stuk is, maar nog wel "iets" doet, zal je met een multimeter vaak niets of bijna niets zien. De pieken en dalen die je in je uitgaande voltage gaat krijgen zijn zo snel dat je multimeter gewoon niet de tijd krijgt om de waarde op het display, of de stand van het wijzertje te veranderen.

Met een scope maak je een plaatje waarbij tientallen keren (instelbaar) per seconde een lijntje van links naar rechts op een beeldscherm wordt getekend. De hoogte van het "puntje" wat die lijn tekent is afhankelijk van het voltage wat je meet. Je krijgt dan, in wat versnelde vorm, hetzelfde effect als je ook wel ziet als je zo'n hartslag-monitor beeld ziet in de film. Bij een mens is het de bedoeling dat je pulsjes ziet, bij een dynamo moet het lijntje vlak blijven.

Terug naar “Algemene Technische vragen”