Hallo allemaal daar waren we weer,
Na een lange week werken ( 7 dagen ) nu een dag of 4 vrij en vanmiddag samen met sleutelvriend Arjen weer aan de gang gegaan met de 3.5
Arjen is goed met schema's hij werkt al een jaar of 20 met vliegtuigen en meten is weten .
Labtop met schema's boven op het dak van de auto in het zonnetje....
Wel goed ik zal zo goed mogelijk proberen te vertellen wat we gedaan hebben.
Massa's gecheckt, sommige losgehaald oxidatie weggehaald en weer aangesloten, dynamo doorgemeten was 12,9 volt.
164 start redelijk maar zodra het licht of de fan wordt aangezet dan slaat de motor af.
Andere bougiekabels voor de voorste cilinderbank met de bobine aansluiting geprobeerd, geen verschil.
schutbord aansluiting gecheckt o.a zekering 40 A , lampen losgehaald en bekeken en gemeten.
Niks gevonden, wat blote kabels en slechte verbindigen vervangen en geisoleerd.
Later nog een nieuwe accu gehaald en erop gezet, geen verandering...
Ook hebben we geprobeerd met de spullen van sander QV de ECU van de 164 uit te lezen maar we kregen geen contact met de ECU.
Wat wel lukte op een gegeven moment was de watertempratuur en het voltage etc. etc.
Later vonden we ook de voltage van de ECU deze stond op 12.8 volt en terwijl we starten zakte die naar een waarde van 4.65 volt.
We konden dit zin via een grafiek maar er was zoveel uitslag naar boven en beneden dat we zijn gaan twijfelen aan de ECU.
Welke spanning heeft een ECU nodig om goed te functioneren??
Neemt niet weg dat als je het licht ( aftermarket xenon ) aanzet of de fan dan slaat de motor af.
Ook bij 1500 rpm, 2000 rpm , 2500 rpm, 3000 rpm stilhouden gas continue, stottert en ploft de motor en lijkt het net of ie op 5 poten loopt.
Goed morgen maar eens de ECU vervangen voor een originele zonder chip.
Verder maar eens horen wat jullie allemaal nog te melden hebben.
Mijn sleutelmaat is er van overtuigd dat het niet de dynamo is en ja die kan ik gaan laten reviseren, maar ik heb géén 2e ervan en die vind ik ook niet één twee drie, ik heb de 3.5 weer op de USA manier opgebouwd en daar zit alles net weer even anders als bij de eropeese 164.
Ach ja je wil iets aparts, maar krijg toch een beetje de gedachte een mooie 164 koets te kopen en daar de 3.5 in te hangen........
Amerikaanse rommel
Gr Roel