OK, nu ben ik weer aan de beurt
Toon heeft dus 3-gats. Net als bij de 4 gats zijn het voor de 3-gats ook patronen die Koni levert, gewoon die bestellen dus. Het verschil in onderdeelnummer bij Koni wijst op dat verschil.
Wat betreft de constructie ben ik het met Speeder eens, Alfa heeft het niet voor niets veranderd naar een onderste vaste veerschotel, bij de 4 gats (met onderste losse schotel) was het draailager een zwak punt. Maarrrrrrrr, bij de versie met 3 gats bevestiging is die onderste schotel juist een een zwak punt, deze roest dus wel!
Ik heb twee 33's gehad met 3 gats bevestiging die door hun hoeven gingen door een losgeroeste onderste schotel. Bij de 4 gats roesten deze ook, maar kan je gewoon vervangen zonder een neuwe veerpoot te hoeven kopen.
Voor de 4 gats bevestiging worden nekle onderdelen trouwens nu ook schaars, het storubber is bv niet nieuw meer te leveren, voor het stootrubber geldt hetzelfde (al zijn ze nog wel te vinden)
Mijn Q4 is overigens uit '93 en heeft de 4 gats bevestiging....... Maar het zou mij niet verbazen, omdat het een SW is, dat deze een tijdje bij Pininfarina op de plank heeft gelegen om later aan te passen voor de 4wd... Ik zal de bijbel er eens op gaan naslaan.
Toon, kan je mij eens jouw chassisnummer geven (van je P4 dan...
), en heeft jouw 33 het dashboard met de smalle rechhoekige drukschakelaars? (dit loopt meestal, ik zeg meestal
), parallel aan de switch naar 3 gats veerpootbevestiging.