De vorige eigenaar van mijn 33 heeft de tellerplaten van de cockpit vervangen. Nu is het zo dat er oorspronkelijk een tellerplaat van de km teller tot 220 in zat, en hij heeft er een tot 240 ingezet. Daardoor moet ik altijd even terugrekenen voor de "werkelijke" snelheid. Niet het verder wat uitmaakt voor bijv de km-stand, immers alleen de plaat is vervangen.
Nu heb ik een plaat tot 220 weten te bemachtigen en wilde die vandaag erin bouwen. Om de plaat uit de cockpit te halen, moet echter de aanwijzer naald van de km teller eraf worden getrokken. Normaal rust deze bij uitgeschakelde motor of op lage snelheid op een pin. Mijn vraag is er een truuk om de naald er weer goed op te krijgen? M.a.w. hoe zorg ik ervoor dat na het loshalen en monteren de naald op de goede positie zit c.q. de goede waarden aangeeft?
De naald zit op een ronde pin, zonder sparingen om merktekens voor het "nulpunt" o.i.d.?
EDIT
Vergeef me als dit een wel heel erge "noob" vraag is

Ik heb gezocht in het forum en ook in het archief, maar kon niks erover vinden...
Ik weet dat de auto ongeveer 120 km/uur gaat in zijn 5 bij 4000 toeren, maar ja, om daar het wijzertje op te ijken??? Ook niet echt nauwkeurig...