Ik kamp nog met electrische problemen aan mijn 146 1.8 van bj 2000. Zoals in een eerder topic besproken ( http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... ght=relais) zijn mijn startproblemen opgelost, echter tijdens deze periode zijn een aantal controle lampjes aan gegaan
Controle lampje airbag, abs en rem branden nog. Bij het uitlezen van het abs kwamen er geen storingscodes. De garagist liet de abs pomp schakelen en vervolgens gingen abs en remlampje uit. Echter bij afkoppelen van de uitleescomputer gingen de lampjes weer aan.
Bij het uitlezen van airbag systeem ging dit controle lampje uit en blijft ook uit.
Vervolgens nogmaals het abs uitgelezen, en wederom geen storingscodes. Alle 4 wielsignalen en signaal van het rempedaal kwamen op de computer door, maar lampjes blijven aan.
Inmiddels gedaan:
Remvloeistof ververst en stekker op de abs unit schoongemaakt (zat groen/witte aanslag in). Dit heeft echter niet geholpen en lampjes abs en rem zijn nog steeds aan.
Als ik de stekker loshaal, blijft abs lampje branden en het remlampje op halve sterkte. Als ik vervolgens handrem of laagvloeistofpeil activeer brand dit lampje wel met volledige sterkte en ook het abs lampje brand dan nog feller. Remlampje brand ook niet fel bij "op contact "zetten (ook niet gedurende testcyclus van de controle lampjes, of dit normaal wel zo is weet ik niet meer, bij mijn leaseuto is dit in ieder geval wel zo).
Hoe krijg ik de lampjes weer in het gelid? Ik vermoet ergens kortsluiting of slechte massa, maar ik heb hulp nodig!!! Wie brengt mij op het goede spoor?
Groeten, Mark