Ik weet niet of je het rapport heb gelezen , de rechterkant staat er behoorlijk naast??????????????
Als je hier het benodigde gewicht ga gebruiken kom je er helemaal vet naast te staan.
Dus als je geen stelplaatjes meer heb om te verwijderen!!!!!!!!!!!!!! is dat de enige manier om je camber nog een beetje in het redelijke te ktijgen.
En zoals ik al eerder vermelde , de meeste uitlijners lijnen de transaxels uit zonder gewicht , als je dat nog eens ga gebruiken dan zie je dat er bij meeste auto's nog heel wat gesteld moet worden.En ga ook niet klakkeloos zeggen dat hij op toespoor gezet moet worden , want dan klopt er nog steeds geen steek van de castor en camber.
Alfa geeft niet voor niets aan dat er met gewicht uitgelijnd moet worden , anders kom je niet aan de waarden die hij moet hebben.
En degene die het rapport wel goed hebben gelezen die zien ook dat er geen r*k aan de castor is gedaan , dus mijn conclusie is dat deze auto waardeloos is uigelijnd zonde van het geld.
Adrie, even rustig.....
Wat alfa standaard aangeeft is een waarde die voor de gemiddelde mens werkt en meestal aan de suffe kant om een auto fool proof te maken (onderstuurd).
Gewicht in de auto aan brengen is bedacht om een aanwezige bestuurder na te bootsen.
Dus als je het echt goed wil doen moet je bedenken wat het gemiddelde gebruik is van je auto. Hoeveel mensen, gemiddeld gewicht en uitlijnen met dat gewicht aanwezig, helemaal mee eens, alleen niet altijd even uitvoerbaar. Praktisch is wel uitlijnen met de bestuurder achter het stuur.
Als ik het rapport bekijk staat er links minder camber dan rechts. Gaat daar de bestuurder in de auto zitten wordt bij een transaxle het camber meer (negatief).
Hoeveel is anfhankelijk van de hoeveelheid verlaging en gewicht bestuurder, etc.
Even de standaard spec vergetende en uitgaande van
mijn eigen voorkeur voor een strak sturende transaxle:
1.5 graad camber voorzijde, is minimum, dus wat mij betreft geen bus afdraaien.
Castor stellen is, bij een transaxle waar geen 105 castor kogel conversie gedaan/stijvere powerflex bussen geplaatst, een wilde gok.
Stel het af en laat de auto een keergoed inveren en je staat weer buiten spec.
Dus na een stabiele upgrade voor de standaard castorrubbers zou ik stellen ergens richting de 5~6 graden (afhankelijk van de ruimte tussen bovenste draagarm en schokbreker).
En om het af te toppen een toefje toespoor 1.5 mm. [edit] Voor een 195/50-15 band [edit]
Daar nog een stijvere voor stabilsator bij, goede bandjes en fatsoendelijk schokdempers en je hebt een werelds sturende auto.
Een transaxle uitlijnen:
1) camber
2) castor
3) sporing
in die volgorde dan is het met de minst mogelijke itteraties te doen.
En ja 95% van de uitlijners kan niks aan met een auto waar meer mogelijk is dan alleen sporing stellen, laat staan dat je zelf waarden begint aan te geven