bloodlustnl
Newbie
Newbie

probleem in kabelboom???

vr nov 28, 2008 10:24

hallo jongens even weer een vraagje over hetzelfde probleem als eerder heb er nog niet naar gekeken omdat ik niet weet hoe ik bij de bekabeling achter het startslot kan komen. maar zoals ik al eerder zei de radio en de climate control gaan soms vanzelf aan en heb nu een nieuw probleem erbij ook als ik de ruitenwissers bedien op interval en enkele wis dan blijft ie wissen ook als ik de hefboom terug naar de uit stand zet en wederom als ik het contactslot uitdraai dan blijven deze 3 dingen aanstaan soms.

Dit lijkt mij een probleem in de kabelboom maar ik weet dus niet hoe ik er makkelijk bijj kan komen ik krijg de bovenste kap er ook niet af boven het stuur moet ik soms de hele cockpit slopen??? en dan kabeltje voor kabeltje nakijken?? en zo nodig op nieuw isoleren met isolatietape??? zit trouwens wel een nieuwe accu in net de ouwe was inderdaad op die werd wel goed geladen maar liep steeds leeg was dus verrot nog bedankt voor alle reacties op het laatste topic wat ik hier had geplaatst

gr Jacobus
alfa 155 1.8 twin spark '92
peugot 205 1.8 xld diesel '92 (verkocht)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: probleem in kabelboom???

vr nov 28, 2008 12:25

Ik begrijp uit je onderschrift dat dit om een 155 gaat? Je kan met een kruiskopschroevendraaier de 4 schroefjes onderop je stuurconsole (dat ding achter je stuur, waar ook de alarmlichtschakelaar op zit) loshalen. Daarna kan je de kappen er van af halen. Het lijkt er op dat je de schakelaar die op je contactslot zit moet vervangen, die kan je vrij eenvoudig losmaken als je die kappen er af hebt. Ga vooral niet in je kabelboom knippen, plakken en weet ik wat. Deze is bij de 155 bijna nooit de oorzaak van dit soort problemen, het zijn hooguit de schakelaars op de "stuurstokken" die aan je stuur zitten en de schakelaar van je contactslot. Als je er niet uit komt, plaats foto's of vraag forumleden in de buurt of ze een keertje mee willen kijken tijdens het sleutelen, maar ga niet lopen breken en zagen. Dat is nergens voor nodig en het kost alleen maar meer tijd, geld en moeite om achteraf weer te herstellen. :)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: probleem in kabelboom???

vr nov 28, 2008 12:30

Daarna kan je de kappen er van af halen.
Als je de onderste kap verwijderd hebt, wel even de laatste twee schroefjes van de bovenste helft los draaien, van onderaf gezien :!:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

bloodlustnl
Newbie
Newbie

vr nov 28, 2008 12:46

aaaah onderaf geen wonder dat ik ze niet kon vinden hahahaha thnxxxxie we gaan het effe bekijken enne jongens wat kosten nieuwe schakelaars ongeveer??

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 28, 2008 13:19

Als je de onderste kap verwijderd hebt, wel even de laatste twee schroefjes van de bovenste helft los draaien, van onderaf gezien :!:

Groetjes,
Marc
:oops:

Dat is een hele handige ja, de bovenste zit nog extra vastgeschroefd aan de stuurkolom.

bloodlustnl
Newbie
Newbie

vr nov 28, 2008 13:31

nou heb de kappen los gekregen alleen kreeg de bovenste kap er niet helemaal af zat geklemd of zo?? wou niet breken dus maar zo gelaten en even aan de stekkers gerommeld en nu schijnt alles weer goed te werken ook dat alle systemen weer automatisch uit gaan mocht het weer mis gaan en niet willen oplossen dan horen jullie weer jongens bedankt voor alle reacties gr jacobus

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 28, 2008 13:39

nou heb de kappen los gekregen alleen kreeg de bovenste kap er niet helemaal af zat geklemd of zo??
Dat zijn de twee bewuste schroefjes waar ik het over heb ;)

Groetjes,
Marc
Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Algemene Technische vragen”