3.0 V6 24v (Spider / GTV)
Waar moet je op letten ?
Distributieriem : Moet ie ook om de 60000 km / 3jaar ? (Niet goedkoop waarschijnlijk)
Thanks !
Leo.
Met alleen tourkilometers (weinig files dus) is maximaal 5 jaar of 100.000 km ook veilig mogelijk, maar altijd inclusief de rollen. Bij de eerste distrubutiewissel na aanschaf ook zeker de waterpomp ook laten vervangen, die hebben ook niet het eeuwige leven, en is heel makkelijk te doen als de riem eraf ligt.Distributieriem : Moet ie ook om de 60000 km / 3jaar ? (Niet goedkoop waarschijnlijk)
Het verhaal wat ik hierboven ingetikt had over het direct mee vervangen van de waterpomp was naar aanleiding van jou verhaal Harry, heb ik onthouden toen...Koppeling/vliegwiel
In mijn 166 moest bij ongeveer 135.000 km de koppeling worden vervangen. Kreeg op voorhand reeds te horen dat daar ook nog wel eens een nieuw vliegwiel bij kon komen. Rubber buffer in vliegwiel was inderdaad kapot, kosten voor vliegwiel alleen meen iets van 800 euro. twee weken later raar geluid onder de moterkap, precies.... schoepenwiel van waterpomp kapot. Volledige distributie was bij 115.000 vernieuwd, zonder waterpomp (vorige eigenaar). op twee weken tijd even voor 2500 euro aan onderhoud afgetikt MAAR WAT EEN WAGEN/MOTER.
Wat is uitklokken????Ik sta toch dan raar te kijken als ik dergelijk soort motoren aantref met rammelende looprollen - terwijl de riem nog alle tekens heeft (afleesbaar)
Of: Afgestipte punten(lekker uitklokken).
(of: klant kocht een auto bij hele grote bekende alfahandelaar - bedong een nieuwe distributie - en kreeg die ook.....De riem ja!..Toen ie klokkend als een kalkoen aankwam dacht ik nog: bij mij loopt zo'n ding altijd gelijk aan barrels...)
De 24v motoren hebben 'losse' nokkenaspoelies tov de nokkenas.Zitten puur op conische klemming gemonteerd op elkaar. Terwijl andere verbindingen bv met een spie gemonteerd zitten.Wat is uitklokken????Ik sta toch dan raar te kijken als ik dergelijk soort motoren aantref met rammelende looprollen - terwijl de riem nog alle tekens heeft (afleesbaar)
Of: Afgestipte punten(lekker uitklokken).
(of: klant kocht een auto bij hele grote bekende alfahandelaar - bedong een nieuwe distributie - en kreeg die ook.....De riem ja!..Toen ie klokkend als een kalkoen aankwam dacht ik nog: bij mij loopt zo'n ding altijd gelijk aan barrels...)
![]()
Ik kocht in het verleden een 33 bij de voorganger van deze bekende handelaar met nieuwe riemen.............
Zucht ach laat ook maar.....................
Bij mij wel !In t kort, zover ik weet moet een 33 niet uitgeklokt worden.![]()