Bij een transaxle heb je geen veerklemmen nodig....
Dat is meer voor de auto's met veerpoten.
De achterveren wisselen kan bijna iedereen wel, dat is recht-toe-recht-aan werk. Achterkant op bokken zetten (onder kriksteunen). Schokdempers losmaken, watt-stangen losmaken en stabi losmaken. achteras laten zakken dmv krik, hiermee haal je de spanning van de veren af.
Veren ertussenuit wrikken (uitlaat kan in de weg zitten bij sommige modelllen) en vervangen door de andere veren. monteren in de omgekeerde volgorde.
De voorkant is een verhaal apart, met de zoekfunctie is daar veel meer over te vinden( kijk ook eens bij de Alfa 75, zelfde onderstel alleen achterste bevestiging van de torsies is anders). De transaxles hebben torsiestaven die je een of meerdere tandjes kunt verdraaien wat dan weer verlaging tot gevolg heeft. Kan veel werk zijn als het vast zit! Een tijdje van tevoren ( paar weken..) al beginnen met regelmatig kruipolie te spuiten op de spiebanen van de torsies helpt met loskomen.
Succes, het wordt wel veel mooier!
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.