Gebruikersavatar
Afco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 08:37

RE: Probleem! Storing ABS, ASR en EBD

za jan 10, 2009 15:01

Dank voor de tips,
Rare karren die alfas
Begonnen met de stekkers te controleren, die vooraan waren geen probleem makkelijk te vinden onder de motorkap links en rechts .
Zagen er binnenin als nieuw uit voor alle zekerheid met contactspray ingespoten; maar ben er vrijwel zeker van dat probleem dus niet van hier kwam.
vervolgens zekering onder dashbord nagezien , bij verwijderen ging abs lampje uit dus hier was ook niets mis mee.
vervolgens zekering in kofferruimte nagezien, ook hier niets mis mee.
dan op zoek naar de stekkers voor de achterste voelers................................... waar zitten die want ik heb ze niet gevonden
O ja bij iedere tussenstap kontact effen aangezet bij wijze van controle maar dus geen verandering;
Dan maar de voorste wielvoelers verwijderd en de voelerkransen proper gemaakt.................kontakt aan lampje brand nog steeds.
Keeg er stilaan genoeg van en nam me voor er een nachtje over te slapen
Gisteren trip van =:- 'àà km voor de boeg, wagen de garage uit, oprit af en tot mijn verbazing stel ik vast dat lampje abs niet meer brand;
Na 2 stops en bij de é stops flink wat wielspin in de sneeuw ging lamje weerom branden. 2 stops verder ging het terug uit.
ondertussen diverse ( een 5 tal ) stops gemaakt en lampje blijft uit.
nadien er met een mekanieker over gepraat en die wijst het zout op de wegen als storings veroorzaker aan en niet alleen bij alfa dus want hier had hij geen ervaring mee;

Nu maar hopen dat lampje uitblijft;
mijn advies voor mensen met hetzelfde euvel is of voelers en kransen kuisen of misschien dat gewoon enkele dagen geduld ook al helpen;

groeten
Italian cars = something else

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Probleem! Storing ABS, ASR en EBD

za jan 10, 2009 17:04

dan op zoek naar de stekkers voor de achterste voelers................................... waar zitten die want ik heb ze niet gevonden
Onder de achterbank?

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Probleem! Storing ABS, ASR en EBD

za jan 10, 2009 18:02

Bovenstaande is natuurlijk geheel afhanklijk van de storing die staat opgeslagen in de abs unit.
We begonnen hier met de foutmelding fout kleppenrelais (vermoed ik) en bleek uiteindelijk een voedingsprobleem te zijn.
Bij jouw gtv zal de storing anders zijn bv, fout wielsnelheid LV .
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Algemene Technische vragen”