ALFA 75 QV '91
Newbie
Newbie
Contacteer: Website

Remmen? en Aandrijf-as? 75 QV

ma jun 06, 2005 15:54

He allemaal, ik heb een probleemtje met mijn remmen. Ze peipen namelijk nog al bij remmen op lage snelheid. Tevens gaan op alfacontrol lampers branden bij hard remmen. Het gaat hierbij om de lampjes van remlichten en (!). De remblokken zijn nog van voldoende dikte. Weet iemand de oorzaak hiervan?

Het tweede probleem is dat ik speling voel bij abrupt gaslos en gas intrappen. Klappen in versnellingsbak of aandrijf-as. Als ik stevig doorhaal naar 4,500 a 5000 toeren begint de hele auto vanbinnen te trillen. Nadat ik heb doorgetrokken en weer rustig aan doe ruik ik een rubber geur in auto. En nee, zie geen bandensporen op weg of rook achter de auto. :lol:

Hopelijk weet iemand wat het is. En of het dringend dient worden opgelost.
Alvast bedankt.
Alfetta GTV 2.0 1980 vervangen door :(
75 QV 1991 :)
147 1.9JTD 2003

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Remmen? en Aandrijf-as? 75 QV

ma jun 06, 2005 16:09

He allemaal, ik heb een probleemtje met mijn remmen. Ze peipen namelijk nog al bij remmen op lage snelheid. Tevens gaan op alfacontrol lampers branden bij hard remmen. Het gaat hierbij om de lampjes van remlichten en (!). De remblokken zijn nog van voldoende dikte. Weet iemand de oorzaak hiervan?
Wellicht verglazing van de remblokken of het koolstof gehalte in de remblokken.
Het tweede probleem is dat ik speling voel bij abrupt gaslos en gas intrappen. Klappen in versnellingsbak of aandrijf-as. Als ik stevig doorhaal naar 4,500 a 5000 toeren begint de hele auto vanbinnen te trillen. Nadat ik heb doorgetrokken en weer rustig aan doe ruik ik een rubber geur in auto. En nee, zie geen bandensporen op weg of rook achter de auto. :lol:
Euh ja das een moelijke.
-Cardanaskoppelingen nog goed?
-Silentblokken controleren
-Achterste ophangpunt versnellingsbak.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Remmen? en Aandrijf-as? 75 QV

ma jun 06, 2005 16:36

versnellingsbaksteunen maar deze veroorzaken geen rubber geur..
je hardy-schijven (donuts) kunnen wel verbranden en dan met name als ze ergens tegen aan lopen.
als je 75 een klapperend gevoel/geluid geeft bij gas los/geven kijk dan ook eens naar je motorsteunen.

m.a.w.: eerst controleren, - motorsteunen
- versnellingsbaksteunen
- centrale rubber de Dion-as
- hardy-schijven/donuts
Laatst gewijzigd door ravado op ma jun 06, 2005 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

kai
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 06, 2005 16:53

Het kan ook de middenlager van de cardan zijn die in de Rubberen ophanging ronddraait.

ALFA 75 QV '91
Newbie
Newbie

wo jun 08, 2005 00:50

Ik zal jullie advies meenemen, waarschijnlijk ga ik zaterdag ff kijken naar versnellingsbak en aandrijfas.

De remschijven zijn trouwens van Brembo :D en geperforeerd, voor en achter. Heeft dit iets te maken met het piepen van de remmen?

Weet iemand ook wat hier de oorzaak van is:
Tevens gaan op alfacontrol lampers branden bij hard remmen. Het gaat hierbij om de lampjes van remlichten en (!). De remblokken zijn nog van voldoende dikte. Weet iemand de oorzaak hiervan?
(!) = remvloeistof. (nivo is nog wel goed)
De lampjes gaan weer uit als ik kort het rempedaal in druk, en komt niet door versleten remblokjes, bedrading is namelijk niet aangesloten.
147 1.9JTD 2003

jan bert

wo jun 08, 2005 08:16

een F40 piept ook bij het remmen :!: :twisted: :twisted: moet je maar zeggen

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Remmen? en Aandrijf-as? 75 QV

wo jun 08, 2005 08:27

een F40 piept ook bij het remmen :!: :twisted: :twisted: moet je maar zeggen
:blue_shocked: :-k

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 08, 2005 10:01

Tevens gaan op alfacontrol lampers branden bij hard remmen. Het gaat hierbij om de lampjes van remlichten en (!). De remblokken zijn nog van voldoende dikte. Weet iemand de oorzaak hiervan?
Had dat laatst ook. Toen branden beide remlichten niet. Lag aan een schakelaar onder het rempedaal. Dus werken je remlichten? (Ff remmen en heel snel naar achteren lopen.)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 08, 2005 14:08

Had dat laatst ook. Toen branden beide remlichten niet. Lag aan een schakelaar onder het rempedaal. Dus werken je remlichten? (Ff remmen en heel snel naar achteren lopen.)
:blue_lol: Met gewoon lopen mot het ook lukken :wink:

AG
Full Member
Full Member

do jun 09, 2005 06:44

Het piepen van de remmen wordt meestal veroorzaakt door een verkeerde stand van de remzuigers in de klauw. Er zitten uitsparingen in die moeten in een bepaalde stand staan Kijk even in een handboek of op het net hoe ze moeten staan en verdraai de zuiger voorzichtig. Controleer de bedrading van de remblokken misschien komen ze ergens tegen aan als je hard remt en is de isolatie doorgesleten

AG

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 09, 2005 08:32

Het piepen van de remmen wordt meestal veroorzaakt door een verkeerde stand van de remzuigers in de klauw. Er zitten uitsparingen in die moeten in een bepaalde stand staan Kijk even in een handboek of op het net hoe ze moeten staan en verdraai de zuiger voorzichtig. Controleer de bedrading van de remblokken misschien komen ze ergens tegen aan als je hard remt en is de isolatie doorgesleten

AG
Die scheefstand van de zuigers daar heb je een mal voor :!:

ALFA 75 QV '91
Newbie
Newbie

ma jun 13, 2005 11:55

Ik heb zaterdag ff onder de auto gekeken. En de achterste ophangpunt van de versnellingsbak is versleten :( . Ook heb ik gezien dat een remschijf beschadigd is omdat het remblokje op was :schrik: :cry: . Waarschijnlijk kan die nog wel gevlakt worden. Nieuwe worden namelijk weer dure grap. Het kloppen of slaan door gaslos is hiermee opgelost.

Echter de lampjes van mijn alfacontrole branden nog steeds regelmatig. De oorzaak is niet dat de remlichten niet branden :). Iemand anders nog een ander idee. Voor mij is het namelijk een groot raadsel. Ze gaan trouwens altijd tegelijk branden.

Voorzover bedankt voor jullie hulp, heeft me op het juiste spoor gebracht.
147 1.9JTD 2003

GTV
Guru
Guru

ma jun 13, 2005 12:03

.

Echter de lampjes van mijn alfacontrole branden nog steeds regelmatig. De oorzaak is niet dat de remlichten niet branden :). Iemand anders nog een ander idee. Voor mij is het namelijk een groot raadsel. Ze gaan trouwens altijd tegelijk branden.

Voorzover bedankt voor jullie hulp, heeft me op het juiste spoor gebracht.[/quote]

plaats eens een nieuwe remlichtschakelaar die willen nogal eens inbranden :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”